actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2010, 21:41
nick.moons nick.moons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 110
Quaden pleit voor samenvallende verkiezingen

Quaden pleit voor samenvallende verkiezingen

Guy Quaden, de gouverneur van de Nationale Bank, pleit in een interview dat woensdag in Knack verschijnt, voor het samenvallen van federale en regionale verkiezingen.
Quaden vindt dat we blij moeten zijn dat we onze stem mogen uitbrengen.

"Maar misschien zijn er wel wat vaak verkiezingen in België. Het is niet mijn taak om daar als gouverneur veel over te zeggen, maar ik hoor stemmen die pleiten om de federale en regionale verkiezingen te laten samenvallen. Ik begrijp die oproep, want elk jaar opnieuw verkiezingen is te veel van het goede", zegt hij in Knack.

Quaden hoopt dat na de verkiezingen in elk geval snel een regering gevormd wordt. "Een lange formatievorming berokkent ons niet alleen internationale imagoschade, maar brengt ook de beheersing van de openbare financiën in gevaar. Na drie maanden formatieberaad waarschuwde ik daar in 2007 al voor en jammer genoeg heb ik gelijk gekregen."

De gouverneur vindt dat de sociaal-economische en financiële problemen van ons land zo vlug mogelijk na de verkiezingen aangepakt moeten worden, indien nodig los van de communautaire onderhandelingen.

"Het is misschien geen probleem dat een regering één maand niet echt actief is tijdens de electorale campagne. Maar als er drie maanden geen echte regering zou zijn, wordt dat dramatisch", besluit Quaden.

Bron: www.destandaard.be
--------------------------------------------------------------------------
Mijn mening:
Dit vind ik zelf een goed idee om de verkiezingen te laten samenvallen. Wat de laatste jaren zijn we allemaal wel heel veel naar het stembureau moeten gaan. Dus zouden ze dit dan niet kunnen proberen? Het is zeker niet gemakkelijk om dit in orde te krijgen, want we moeten echt wel een regering hebben die recht voor de raap is en niet zolang blijft treuzelen.
Misschien kunnen ze dit eens bekijken en uitproberen. Dit zou makkelijker zijn, denk ik, voor de bevolking.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.