actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2010, 18:52
Geert.Janssen Geert.Janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Olen
Posts: 84
N-VA trekt campagne in met 'Nu durven veranderen'

N-VA trekt campagne in met 'Nu durven veranderen'

* dinsdag 11 mei 2010, 15u34
* Bron: belga (De Standaard)
* Auteur: kld

De N-VA heeft de campagne voor de federale verkiezingen van 13 juni op gang getrokken. 'Nu durven veranderen' luidt de slogan waarmee de partij van kopman Bart De Wever naar de kiezer trekt.

In de slogan 'Nu durven veranderen' staat geen woord te veel, zegt De Wever. 'Nu' betekent voor N-VA 'dat het geen 5 voor 12 is, maar 5 over 12. En in sommige gevallen is het al halfeen'.

Met 'veranderen' willen we zeggen dat het tijd is dat we gaan van een staatsstructuur die alles blokkeert naar een structuur die werkt. Wie zich neerlegt bij de huidige situatie - zoals CD&V en Open VLD doen - legt zich neer bij hervormingen die er geen zijn', aldus De Wever.

Traditiegetrouw noemde de partijvoorzitter op dat vlak onder meer de doortocht van Michel Daerden op Pensioenen en de hervorming van Justitie als voorbeelden.

Dat het tijdens en na de verkiezingen ook op 'durven' aankomt, wil volgens de N-VA'ers zeggen dat nietsdoen 'onze welvaart te grabbel gooit'. 'We moeten nú ingrijpen. We moeten nú durven veranderen.'

Een concreet verkiezingsresultaat wil N-VA niet naar voor schuiven. 'De peilingen spiegelen ons resultaten tussen 14 en 52 procent voor', grapte De Wever. 'Hoe dichter bij de 52, hoe tevredener ik ga zijn. Maar zelfs 14 procent is al winst.'

Bij de Vlaamse verkiezingen vorig jaar haalde N-VA iets meer dan 13 procent. 'Wij hopen op consolidatie', aldus de N-VA-voorzitter.


Eigen mening:

Deze slogan weerspiegelt de volledige waarheid! In sommige gevallen is het inderdaad al halfeen. Met 'veranderen' willen we zeggen dat het tijd is dat we gaan van een staatsstructuur die alles blokkeert naar een structuur die werkt. De mensen worden het stilaan beu en misschien zijn nu de tijden van verandering aangebroken.

Wij kunnen er zelf ook iets aan doen! Het is niet alleen aan de politieke partijen om er iets aan te doen. Wij kunnen ook meehelpen! Wie weet ziet de toekomst er dan rooskleuriger uit.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th May 2010, 22:27
Jeroen Sueten Jeroen Sueten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Lier
Posts: 67
Ik hoop dat N-VA het goed zal doen bij de komende verkiezingen. Het is de partij waarop ik tot nu toe altijd al heb op gestemd en ze heeft me nog nooit in de steek gelaten. Of je nu voor een standpunt ben of ergens tegen is natuurlijk iets persoonlijk. Maar N-VA heeft in tegenstelling tot CD&V en VLD zijn standpunten niet verloochend. Een compromis is natuurlijk altijd een goede oplossing. Maar als er al meer water bij de wijn zit dan dat er nog wijn in zit, dan is de wijn nog amper te drinken. En dan hoeft het ook niet meer voor mij.

De campagne van de Christen-Democraten zie ik niet zitten. Waarom is de regering gevallen? Omdat we er niet uitgeraken met praten. Wat is hun plan? Verder praten.

Het handelen van de Liberalen kan me ook al niet bekoren. De moment om de regering te laten vallen was zo gekozen met het oog op nieuwe verkiezingen. Men wou geen oplossing. Met wou verkozen worden.

De rest van de vlaamse partijen valt weinig te verwijten op communautair vlak. Maar daar sluit ik me niet echt bij aan om wille van de andere standpunten.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th May 2010, 13:05
ToonThys ToonThys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 103
Ik denk da de NV.A ook deze keer weer zeer veel kiezers voor zich gaat winnen, dankzij het slabakken van al de andere partijen.
Mijn stem zullen ze zeker en vast ook mogen verwachten. Naar mijn mening kan deze partij wel eens voor een doorbraak zorgen in al het communotaire ‘gezever’ van de afgelopen jaren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.