actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st October 2010, 10:56
Igna.Dergent's Avatar
Igna.Dergent Igna.Dergent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 83
Vanhengel: "Niemand heeft belang bij nieuwe verkiezingen

Vanhengel: "Niemand heeft belang bij nieuwe verkiezingen"

Open Vld-vicepremier Guy Vanhengel gelooft niet dat er nieuwe verkiezingen komen. Dat zei hij vanmorgen in De Ochtend op Radio1. "Geen enkele partij heeft er belang bij om nu nieuwe verkiezingen te organiseren. Ik geloof niet dat er daarvoor een meerderheid te vinden is in het parlement", zei Vanhengel.
De winnaars van de verkiezingen, N-VA en PS, proberen nu al drie maanden een basis te leggen voor de vorming van een nieuwe regering. Omdat resultaten uitblijven, klinken de geruchten over nieuwe verkiezingen steeds luider. Maar volgens Open Vld'er Guy Vanhengel zouden nieuwe verkiezingen niets oplossen. Volgens peilingen zouden PS en N-VA immers nog wat groter worden en dus toch opnieuw gedwongen worden om terug rond de tafel te zitten.

Vanhengel meent dat beide verkiezingswinnaars zich dringend wat inschikkelijker moeten opstellen. "Ik heb soms de indruk dat de N-VA denkt dat je kindjes kan kopen en maagd kan blijven tegelijkertijd. Ook de PS stelt zich nogal onverzettelijk op", zei de liberale vicepremier.

Voor zijn eigen partij was Vanhengel milder. De aandacht voor de verdeeldheid binnen de Antwerpse afdeling van Open Vld na de beslissing over de Oosterweelverbinding noemt Vanhengel "overdreven". Wel raadt hij jongere collega's in de politiek aan om wat meer na te denken en pas dan te reageren. "Laat ons voorzichtig zijn met het getwitter en meer reflectietijd nemen", zei Vanhengel. (belga/ka)

Bron: Gevonden op het internet op 1 oktober 2010: http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-fo...kiezingen.dhtml

Mijn mening:
Niemand heeft belang bij nieuwe verkiezingen? Of heeft Vanhengel misschien bang voor nieuwe verkiezingen?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st October 2010, 13:59
Yannick.Truyen Yannick.Truyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 82
Eigen mening:
Volgens mij is de huidige formule van 7 ook een groot probleem bij de onderhandeling. Door deze formule zijn er te veel partijen met meningen. En met hoe meer je bent hoe moeilijk het is om een akkoord te vinden waar iedereen zich in kan vinden.
Daar komt dan ook bij dat de regeringsonderhandeling al veel te lang duren. Er moeten dringend beslissingen genomen worden over de begroting. Maar zolang we geen regering hebben die krachtig kan ingrijpen, kunnen we ook onze begroting niet in evenwicht brengen.

Maar toch heb ik ook over de Oosterweelverbinding mijn bedenkingen bij open VLD. Ze communiceren niet met de buitenwereld als 1 partij. Ze zouden beter gezamenlijk een standpunt in nemen en zich hier dan ook naar richten zodat er een duidelijke mening wordt uitgesproken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.