actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2013, 11:55
N*thalie.Vandepoel N*thalie.Vandepoel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Meerhout
Posts: 17
Post Morgen nationale betoging tegen ‘GAS-waanzin’

De GAS-boetes blijven omstreden. Meer dan 90 organisaties hebben opgeroepen op morgen in Brussel tegen het ‘repressieve beleid’ te betogen.

Met het protest wil TegenGas, de actiegroep die het protest organiseert, ‘de druk verder opvoeren op alle partijen in het parlement om een einde te stellen aan het ganse GAS-systeem’.

De organisatie vindt dat een gemeente niet als rechter en partij kan optreden en dat het systeem een ‘enorme willekeur’ kent. Ook het criminaliseren van jongeren stelt ze aan de kaak.

Er is nood aan echte sociale oplossingen op sociale problemen zoals overlast, staat op de website van TegenGas. ‘Sociaal zwakkere lagen worden door GAS dan ook het hardst getroffen. Repressie kan vermeden worden door preventie: investeer in werk voor iedereen, degelijk en kwaliteitsvol onderwijs, goedkope en ecologische afvalverwerking, ....’

In Gent hebben eerder een twintigtal organisaties en vakbonden 20.000 raamaffiches verspreid om het stadsbestuur op te roepen Gent ‘GASvrij’ te maken.

Commentaar: Volgens mij is deze betoging terecht, al denk ik niet dat het zeer veel effect gaat hebben. Vanaf het moment dat het GAS-systeem werd aangekondigd heeft het zeer veel tegenstanders gehad. Mijn mening over dit hele systeem sluit aan bij de mening van het overgrote deel van de Vlamingen. Het systeem van de GASboete's is één systeem, dit wil niet zeggen dat het het beste systeem is. Er zit weinig tot geen regelmaat in het systeem, ook is het afhankelijk van de gemeente waarin het gehanteerd word. Volgens mij is het dus niet slecht dat dit nog eens in de kijker wordt gezet.

Bronvermelding: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131023_00805351
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.