actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th October 2013, 12:04
S*ef Bruyninckx S*ef Bruyninckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 33
Spaarboekje Belfius, BNP Paribas Fortis en Fintro brengt weer minder op

Spaarboekje Belfius, BNP Paribas Fortis en Fintro brengt weer minder op

Verschillende spaarrekeningen bij de banken Belfius, BNP Paribas Fortis en Fintro brengen binnenkort opnieuw wat minder op. Belfius verlaagt vanaf woensdag de rente op zijn (internet)spaarrekening, bij BNP Paribas Fortis en Fintro daalt vanaf 31 oktober de rente op de spaarrekeningen voor bedragen boven 12.500 euro.


Bij Belfius is het de getrouwheidspremie die wordt verlaagd. De klassieke ‘Spaarrekening’ van Belfius behoudt haar basisrente van 0,50 procent, maar ziet de getrouwheidspremie vanaf woensdag dalen tot 0,20 procent (tegen 0,25 procent momenteel). De ‘Internet Spaarrekening’ brengt nog iets meer op, met een basisrente van 0,60 procent en een getrouwheidspremie van 0,20 procent (tegen 0,30 procent nu).

BNP Paribas Fortis snoeit in de ‘Online Spaarrekening Premium’, bedoeld voor een bedrag van minstens 12.500 euro. De basisrente daalt er vanaf 31 oktober van 0,50 naar 0,40 procent; de getrouwheidspremie blijft op 1,10 procent. Eenzelfde evolutie is er op de ‘Spaarrekening Plus’, indien daar meer dan 150.000 euro op staat.
Fintro, dochter van BNP Paribas Fortis, knipt in basisrente én de getrouwheidspremie van zijn ‘Blue Select Spaarrekening’ (ook voor bedragen boven 12.500 euro). De basisrente daalt er vanaf 31 oktober tot 0,30 procent; de getrouwheidspremie zakt naar 1,20 procent.

De rentes op andere spaarproducten van Belfius, BNP Paribas Fortis en Fintro blijven ongewijzigd.

Bron: De Standaard; http://www.standaard.be/cnt/dmf20131022_00804400
Datum : 22 oktober 2013
Mijn mening: Ik vind het niet kunnen dat de banken de intresten op de spaarboekjes steeds opnieuw laten zakken. Mensen met veel spaargeld op hun rekening worden op deze manier niet meer beloond. Hoe wil je jongeren nu nog motiveren om geld te sparen voor later? Het geld brengt niets meer op. Ik denk dat het hoog tijd is dat er terug een positieve trend komt in de intrestenpercentages. Als het zo blijft doorgaan met de intresten dan gaan de mensen gewoon terug zoals vroeger, het geld onder hun matras leggen. Op die manier brengt het nu bijna evenveel op dan als je het op de bank zou zetten. Als ik naar de rentes van de banken die in dit artikel worden vernoemd dan zie ik dat de rentes sinds 2010 enkel maar zijn gedaald, dit haal ik van de website www.spaargids.be waar je de evolutie van de interest kan zien per bank. Ik begrijp dat het moeilijk is voor de banken om aantrekkelijke intresten aan te bieden. Door de economische crisis hebben ook de banken een zware klap gekregen. Toch moeten de banken zich ervan bewust zijn dat ze de rente niet kunnen blijven verlagen. Als ze dat zouden doen dan zou het wel eens kunnen gebeuren dat heel wat mensen het geld van de spaarboekjes gaan halen. Dat zou zeer nefast zijn voor de bank in kwestie. Goede raad voor de bank is dus : zoek manieren om de intrest terug de hoogte in te krijgen als je uw klanten wilt behouden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.