actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2012, 12:28
Linde Luyten Linde Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herenthout
Posts: 101
Question Vader maakt 13-jarige dochter zwanger!

Vader maakt 13-jarige dochter zwanger

Een dertigjarige Mechelaar die zijn dochter na dertien jaar voor het eerst te zien kreeg, werd verliefd op haar en maakte haar meteen zwanger. De beschuldigde riskeert een gevangenisstraf van vijf jaar en evenveel jaar ontzetting uit zijn burgerrechten.

Een bijzonder pijnlijke incestzaak voor de correctionele rechtbank in Mechelen, die zelfs voorzitster Jessica Bourlet niet onberoerd liet. De psychiaters oordeelden dat beklaagde Bart G. (30) toerekeningsvatbaar is voor zijn daden. Zelf is G. in zijn jeugdjaren zes jaar lang door zijn stiefvader seksueel misbruikt.

“Dat had u eigenlijk moeten doen inzien dat u uw eigen dochter die lijdensweg en nachtmerrie niet mocht aandoen. En wat ik nog veel minder begrijp, is dat u vanuit de gevangenis nog een brief schrijft naar uw dochter waarin u zegt ‘goed te zullen zorgen voor het kindje’ dat op komst is. Dat is verwerpelijk”, zei de rechter, die met een beschuldigende vinger naar G. wees. De betichte, een bonk van een kerel, verweet zich op de zitting dat hij “een aap is”.

De zaak begon tijdens de paasvakantie in april van dit jaar. “Toen stond de dertienjarige dochter plots voor de deur van de Mechelaar met de mededeling: ‘Ik ben uw dochter’. En dat klopte ook. Dertien jaar geleden werd het meisje geboren uit een vorige relatie die G. met een vrouw had, maar zelf had hij zijn kind daarna nooit gezien”, stelde procureur Tim Vanhoogenbemt.

“Het klikte goed tussen G. en zijn dochter. Een knuffel werd gauw wat meer en tussen beiden ontstond een seksuele relatie. Later zou G. toegeven dat hij meer dan een keer met het meisje seks had gehad. In juni werd ze zelfs zwanger. G. was de biologische vader”, zei de procureur.

Via de roddels in de familie kwam er een onderzoek en dat leidde tot de aanhouding van G. De zwangerschap van het meisje is onlangs afgebroken door een miskraam.
De rechter velt op 12 december een vonnis.

Bron: http://www.vandaag.be/binnenland/10...er-zwanger.html

Eigen mening:

Ik begin mezelf meer en meer af te vragen of er dan toch geen test moet komen: ‘Ben ik het waard om ouder te worden van mijn kind of niet’. Deze man had al een zwangere vrouw met kind laten zitten. En dan 13 jaar later verkracht hij dat kind nog. Dat hij daarna dan nog een brief stuurt dat hij er zorg voor zal dragen, gaat helemaal mijn petje te boven. Denkt hij nog wel aan dat kind zelf? Haar jeugd is over. Ze is getekend voor het leven. Zij zal steeds de stempel ‘een kind met een kind’ blijven dragen.

Als je een goede vader bent, doe je dat gewoon niet. Daarboven op komt nog eens dat hij zelf jarenlang misbruikt is. Denkt hij dan niet eens terug aan vroeger? Hoe voelde hij zich tijdens dat misbruik?

Soms vraag ik me echt af waar het met deze wereld naar toe gaat. De laatste tijd hoor je zoveel over incest en dergelijke. Is het voor onze generatie nog wel verantwoord kinderen op deze wereld te zetten? Of gaat dit in hun jeugd een norm worden. Dat het normaal is dat je verkracht wordt?

Een tijdje geleden hoorde ik dat er een nieuwe manier is van vrouwen lokken. (Dit gaat dan misschien niet helemaal over incest, maar ikzelf zie toch een link.) Er staat een draagzak aan de kant van de weg. Wanneer een auto stopt, wordt de vrouw eruit gesleurd, verkracht en voor dood achtergelaten. Bij een man net van hetzelfde.
Is onze wereld nog normaal? Of ben ik de enige die me zorgen maakt over onze toekomst? Is het normaal dat we allemaal met onze deuren op slot rond rijden in de auto?

Ik maak me zorgen en ik hoop dat ik niet de enige ben!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.