actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2015, 07:45
stien.d*kinderen stien.d*kinderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 98
Een op acht zwangere vrouwen kampt met zwangerschapsdiabetes

Het aantal zwangere vrouwen dat aan zwangerschapsdiabetes lijdt, ligt met 13 procent hoger dan verwacht.

Het percentage zwangere vrouwen dat met zwangerschapsdiabetes kampt schommelt rond de 13 procent. Dat blijkt uit de eerste cijfers van de BEDIP-N-studie waarbij tot dusver een duizendtal vrouwen in zeven ziekenhuizen in Vlaanderen en Brussel op een uniforme manier op deze aandoening gecontroleerd worden. Volgens dr. Katrien Benhalima (UZ Leuven), die de studie coördineert, ligt het percentage hoger dan verwacht.

Het is volgens Benhalima belangrijk om zwangerschapsdiabetes op tijd vast te stellen en te behandelen. Hoge bloedsuikers verhogen namelijk het risico op verwikkelingen voor moeder en kind, zowel tijdens als na de zwangerschap. Omdat ziekenhuizen de screening naar zwangerschapsdiabetes elk op hun eigen manier organiseerden, waren de cijfer tot dusver moeilijk vergelijkbaar.

In het kader van de BEDIP-N-studie wordt een nieuwe manier bestudeerd om diabetes tijdens de zwangerschap op te sporen. Elke vrouw wordt met name een opsporingstest aangeraden waarbij bloedsuiker gemeten wordt na het drinken van een suikeroplossing. Omdat de suikerspiegel soms al vroeg in de zwangerschap verstoord is, wordt de suikerspiegel daarom al best in het eerste trimester van de zwangerschap gecontroleerd.


Bron: http://www.knack.be/nieuws/gezondhe...mal-624147.html op 10/11/2015

Mening: Ik vind zwangerschapsdiabetes een zeer belangrijk onderwerp en zeker voor de vrouwen onder ons. Hier gaat het niet alleen om de gezondheid van de moeder, maar ook om de gezondheid van het kind. Doordat dit meer en meer voorkomt, heeft dit toch een effect op de volgende generaties. Wat voor effect weten we natuurlijk nog niet, maar problemen bij de zwangerschap kunnen vaak leiden tot verdere problemen na de geboorte. Wanneer ik aan deze zwangerschapsdiabetes denk, vraag ik me ook af wat hier de oorzaak van is. Naar mijn mening leeft de mens te ongezond. Niet alleen zwangere vrouwen hebben problemen met hun voeding, maar ook de gewone mens. Iedereen wilt magerder zijn door de afbeeldingen die men ziet in magazines, maar men eet niet gezonder. Persoonlijk denk ik dat dit de schuld is van modellenbureaus, maar ook de schuld is van fastfood ketens. Ik denk dat de gewone voedselpiramide in vele huizen niet wordt gebruikt en dat beweging ook zeker iets is dat ontbreekt. Naar mijn mening is de oplossing om gezinnen en vooral jongeren te scholen over wat gezonde voeding is en hoe je dit concreet kan toepassen in je eetgewoonten. Men beseft de dag van vandaag niet meer hoe ongezond men eet. Ik geloof erin dat als de jeugd en de volwassene leert wat gezonde voeding nu precies is en hoe je dit ook in je eetpatroon moet toepassen. Dat zwangerschapsdiabetes later weer sterk zal verminderen en dat zwaarlijvigheid ook zal dalen.

Laatst aangepast door stien.d*kinderen : 10th November 2015 om 07:56.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.