actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th December 2007, 11:18
BertDierickx1BASO's Avatar
BertDierickx1BASO BertDierickx1BASO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Westerlo
Posts: 169
Gratis drinkbaar water op elke school

De Vlaamse Onderwijsraad wil dat elke school verplicht wordt gratis drinkbaar water aan te bieden. "Water is een basisbehoefte van elke mens", schrijft de Vlaamse Onderwijsraad (Vlor) in zijn advies aan de overheid. "Wij vinden dat elke school verplicht gratis drinkbaar water moet aanbieden aan haar leerlingen."

De scholen zouden mogen kiezen op welke manier ze dat water aanbieden. Dat kan bijvoorbeeld via waterfonteintjes. Maar er is voor de Vlor meer dan het aanbod alleen. De leerlingen moeten ook voldoende mogelijkheden hebben om van dat water te drinken.

(DM, 17/12/2007)
__________________
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th December 2007, 11:36
jan.dufraing jan.dufraing is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: poederlee
Posts: 117
Gratis drinkbaar water op elke school
De Vlaamse Onderwijsraad (Vlor) wil dat elke school verplicht wordt gratis drinkbaar water aan te bieden aan de leerlingen. De fonteintjes of kranen moeten ook vlot bereikbaar zijn en de leerlingen moeten tussen de lessen voldoende tijd hebben om te drinken.

In 2006 stonden al in negen op de tien basisscholen en twee op de drie middelbare scholen waterfonteintjes. Toch biedt een kwart van de scholen nog steeds geen gratis water bij het eten aan.

De Vlor stelt ook voor dat de frisdranken op school duurder zouden zijn dan de andere dranken. Dat moet de leerlingen stimuleren de gezondste keuze te maken. (pl)

www.gezondeschool.be
(pl)

Bron: Het Nieuwsblad 17/12/2007
:http://www.nieuwsblad.be/Article/De...icleid=NS1LH5GT
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th December 2007, 11:49
KristofMertens KristofMertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Arendonk
Posts: 82
Ik ga daar volledig met akkoord. Op elke middelbare scholen en hogescholen dat ik al heb gezeten, was dit overal beschikbaar. Zelf gebruik ik dit niet vaak, want ik breng meestal zelf een flesje water mee. Maar soms gebeurt het dat je dit vergeet, of dat je flesje al leeg is. Dan is het toch altijd handig om dit even bij te vullen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 17th December 2007, 13:23
Julie_07's Avatar
Julie_07 Julie_07 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 91
Ik vind dit ook een goed initiatief.
Op mijn middelbare school waren er ook verscheidene drinkfonteintjes. Probleem is wel dat ze deze bijna nooit aanzetten. In de winter staan ze af omdat het dan te koud is en de leerlingen er toch niet van drinken en in de zomer staan ze af omdat de leerlingen er dan mee gaan spelen in plaats van er van te drinken.
Echt handig waren ze dus niet. Ook wanneer je een glas water in de keuken ging vragen voor bij je boterhammen, deed het personeel moeilijk. Dit mocht echter alleen als je medicatie moest nemen.
Ik vind de verplichting zeer goed, maar belangrijk is inderdaad wel dat deze fonteintjes voldoende bereikbaar moeten zijn (en aanstaan) en dat er ook tijdens middagpauzes water moet worden aangeboden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.