actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2007, 09:11
Sanne.Vosters Sanne.Vosters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Noorderwijk
Posts: 109
Vergeten peuter (2) zit 6 uur alleen op de bus

Door nalatigheid bij een kinderopvangdienst in Sint-Niklaas is woensdagmiddag een kind van 2 jaar zes uur lang aan zijn lot overgelaten.

Een begeleidster van de kinderopvangdienst ’t Mispeltje veronderstelde dat het kind al was afgehaald, maar het jongetje bleek nog in de bus te zitten die hem ’s middags van de school naar de opvangdienst had gebracht. Moeder Emrah Durak (29) dient klacht in tegen de kinderopvangdienst.

Het was pas de tweede keer dat Emrah Durak voor haar zoontje een beroep deed op de buitenschoolse kinderopvang. Haar jonge gezin is volop aan het verhuizen. ”We hebben dus weinig tijd en daarom rekende ik op ’t Mispeltje voor mijn zoontje Baran”, vertelt moeder Emrah.

”Woensdagmiddag na schooltijd blijven de kinderen op school nog even eten en dan komt een verantwoordelijke van de kinderopvangdienst hen ophalen. Het vervoer gebeurt met een bus. Om zes uur ’s avonds ging ik Baran ophalen. Maar de mensen van de kinderopvang zeiden me dat hij al was afgehaald. Ik wist dat dat niet mogelijk was!”

“Dan zijn we beginnen zoeken in alle kasten en lokalen, in het toilet en in de omgeving. Mijn man is onmiddellijk gekomen en met zaklampen heeft hij de buurt uitgekamd. Maar nog steeds geen spoor van Baran. Toen hebben we de politie verwittigd."

De politie belde voor alle zekerheid toch maar de zaakvoerder van de busfirma om even na te kijken of het jongetje niet in de bus was achtergebleven. Enkele minuten later kregen ze het verlossende telefoontje dat de peuter inderdaad nog in de bus zat.
”Mijn jongetje heeft zes uur lang alleen in die bus gezeten. Hij zat te rillen van de kou omdat hij helemaal nat was. Hij had in zijn broek gedaan en zat helemaal te bibberen. Ik was natuurlijk opgelucht, maar het was echt een nachtmerrie. Ik kan op dit moment nog niet rustig uitleggen hoe ik me voel. Mijn zoontje heeft vannacht ook niet geslapen. De hele tijd moest het licht aanblijven. Ikzelf moet kalmeringspillen nemen, anders raak ik over mijn toeren”, zegt Emrah.

7 december 2007, Gazet Van Antwerpen
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th December 2007, 11:17
Tine Witvrouwen Tine Witvrouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 93
Ongelooflijk hé... Natuurlijk is het logisch dat die ouders een klacht. Maar langs de andere kant, het is toch een menselijk vergissing die ergens te begrijpen valt. Ook heb ik dit meermaals meegemaakt op de speelpleinwerking. De opvang komt daar de ingeschreven kinderen halen maar dan blijkt dat de ouders die toch zelf hebben komen ophalen. Op dat ogenblik ontstaat er wat verwarring, dat is dus wel degelijk de fout van de ouders. In dit voorbeeld is dat natuurlijk niet het geval. Hier treft de opvang de enige schuld. Wanneer zij kinderen komen oppikken moeten zij volgens mij perfect op de hoogte zijn wie ze moeten meenemen en wie er wel degelijk op de bus stapt! Een controle of er niemand meer op de bus zit is toch ook niet zo moeilijk, lijkt mij. Soit, dat arme kind zat zo'n lange tijd alleen op een bus. Goed voor een trauma aan over te houden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.