actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th October 2012, 11:16
V*ncent.Grieten V*ncent.Grieten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 25
Veel reactie na oppakken van jongeren na lunch op kerktrap

Het incident waarbij twee Mechelse jongeren opgepakt zijn omdat ze zaten te lunchen op de trappen van de kerk aan de Veemarkt, zorgt voor heel wat verontwaardiging. Het strenge politieoptreden ligt onder vuur.

Het incident was dit weekend een populair gespreksonderwerp in heel Mechelen. Karel Van Butsel (CD&V) schreef een vlammende blog over het voorval. "Na de fietsers die hun rijbewijs voor de auto kwijt raakten omdat ze zo verantwoord waren niet met de auto te rijden nadat ze enkele glaasjes op hadden, nu de schooljongeren die gepakt worden omdat ze het tof vinden niet op café, maar op een trap hun boterhammen op te eten. Maar ik begrijp het hoor, al die jongeren die in de weg lopen omdat ze opleiding volgen, het moet echt wel storend zijn voor al wie daar woont", zegt Van Butsel cynisch.

"Natuurlijk moeten jongeren hun vuiligheid niet weggooien op straat. Maar ik denk eerlijk gezegd dat als de politie zich kan bezighouden met het pesten van jongeren die gewoon hun boterhammen op aan het eten zijn, ze ofwel met te veel zijn, ofwel de verkeerde prioriteiten stellen. Dit zijn geen overlastjongeren. Dit zijn overlastagenten", stelt het gemeenteraadslid.

De jongeren aten hun broodje op de trappen van de Sint-Pieterskerk op. Er lagen kruimels rond hen en er lag wat rommel. De politie kwam tussenbeide, er vielen wat woorden en de twee werden opgepakt. De minderjarige werd door zijn moeder opgehaald op het commissariaat en ontkende met klem dat hij over de schreef is gegaan. Ook dit weekend zaten er geregeld jongeren op de trappen van de kerk.

BRON: GVA 28/10
MENING
Ik sluit mij aan bij de mensen die kritiek geven op dit voorval. Op straat eten is niet verboden, en of je nu liever op een bank zit of op een trap is volledig je eigen keuze. Oké, de jongeren moeten hun rommel opkuisen net zoals iedereen dit zou moeten doen, maar dit is geen reden voor iemand op te pakken. Enkel als de jongeren over de schreef gingen door middel van harde woorden, waren de agenten in hun recht volgens mij. Dit is niet bewezen, het is woord tegen woord.
Moest dit voorval iets te maken hebben met het feit dat ze op de trap van een kerk aten, vind ik al helemaal flauw. De kerk is niet meer wat ze vroeger geweest is en word in de meeste hun ogen niet als iets heiligs beschouwd. Eerder als een bouwwerk dat als herkenningspunt staat voor een gehucht.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.