actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2009, 14:57
Leen.Melis Leen.Melis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Mol
Posts: 69
Belg produceert 490 kilo afval per jaar

Belg produceert 490 kilo afval per jaar

De Belg produceert elk jaar 490 kilo afval. Dat cijfer ligt iets onder het Europese gemiddelde van 522 kilo, maar het neemt wel toe. Dat schrijft Le Soir zaterdag.

Het Europees Milieu-agentschap schat dat de afvalproductie in ons land tussen 1995 en 2010 met 15 procent is toegenomen. Op 40 jaar tijd verdubbelde de afvalberg en hij groeit jaarlijks met 1 tot 2 procent.

Bron: www.hetnieuwsblad.be
_________________________________________

Eerlijk gezegd was ik niet erg verbaasd toen ik las dat een gemiddelde Belg jaarlijks zo'n 490 kilo afval produceert. Immens veel producten worden vandaag de dag immers overdadig verpakt. Denken we daarbij bijvoorbeeld aan een pakje van 10 lege Cd's waarbij elke CD vaak nog eens apart verpakt is. Zulke verpakkingen vind ik persoonlijk naast zinloos ook nog eens verschrikkelijk irritant. Het argument dat consumenten niet tuk zijn op producten zonder al deze verpakkingen, is volgens mij dan ook niet gegrond. Gelieve dus alle overbodige verpakkingen overboord te gooien en een keer vaker aan het milieu te denken!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.