actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th December 2016, 22:20
Hanne V*n Dooren Hanne V*n Dooren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Ravels
Posts: 65
Korean Air gaat hardhandig optreden tegen opstandige passagiers

Korean Air gaat hardhandig optreden tegen opstandige passagiers

Amokmakers aan boord van vliegtuigen van Korean Air zullen voortaan aangepakt worden met een stroomstootwapen. De vliegtuigmaatschappij ‘wil strenger en actiever optreden tegen geweld dat de veiligheid van de passagiers in gevaar brengt’.

Behalve het inzetten van stroomstootwapens zegt Korean Air er ook voor te zorgen dat er op elke vlucht ook steeds een mannelijke steward aan boord moet zijn, die indien nodig tussenbeide kan komen. Er zullen ook elke vlucht middelen voorzien worden om passagiers vast te binden. Onruststokers zullen ook van de vluchten geweerd worden.

De maatregel komt er een week na een incident dat internationale weerklank kreeg. Een dronken passagier zou daar vier uur lang problemen hebben veroorzaakt. Uiteindelijk kwamen medereizigers in actie om de man tot bedaren te brengen. De dader zal zich voor de rechter moeten verantwoorden voor het aanvallen van bemanningsleden en een passagier.

Richard Marx
Een van de passagiers die actie ondernam was Richard Marx, die ook bij ons in de jaren ‘80 een grote hit scoorde met de ballad Right here waiting. Hij kwam van een concert in Hanoi. Volgens Marx was het personeel niet in staat om met een dergelijke situatie om te gaan.

Bron: De Morgen, 27/12/2016
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161227_02646737

Eigen mening: Mijn allereerste reactie kan ik beter niet onder woorden brengen, want dat zouden geen mooie woorden zijn! Man, wat schrok ik van dit artikel! Ik begrijp dat amokmakers geen pretje zijn aan boord van een vliegtuig, maar moeten we echt zulke zware middelen inzetten om ze te kalmeren? Een stroomstootwapen of iemand vastbinden zijn dit dan dé oplossingen? Naar mijn mening gaat dat enkel zorgen voor nog meer problemen. Bovendien gaat dit toch in tegen de mensenrechten, niet? Mijn inziens is dit echt een vorm van mishandeling. Ik denk dat er betere manieren zijn om amokmakers te kalmeren. Want agressie met agressie bestrijden belooft niet veel goeds, dat zouden we nu toch allemaal wel al geleerd moeten hebben?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.