actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2015, 19:28
Ben.v*rlinden Ben.v*rlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Merksplas
Posts: 69
Delen Tweet Google+ Mail shares Tien jaar cel voor drugssmokkel via schaakborden

ANTWERPEN 2060 - De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft de Nigeriaan Nnabuo D.O. (41) veroordeeld tot tien jaar cel voor de invoer van naar schatting 1.431 kilo cocaïne vanuit Zuid-Afrika. De drugs zaten verstopt in schaakborden.
Op de luchthaven van Zaventem werd op 23 september 2008 een lading met 16 schaakborden onderschept waarin 109 kilo cocaïne verstopt zat. Ze werden vanuit Zuid-Afrika verstuurd en waren bestemd voor Nnabuo O., die in de Offerandestraat in Antwerpen verbleef.

Bij een huiszoeking werd daar 74 kilo cocaïne aangetroffen die eveneens via schaakborden het land waren binnen gesmokkeld. Uit verder onderzoek bleek dat hij tussen 1 maart 2007 en 11 september 2008 nog eens tien ladingen met schaakborden had ontvangen.

De Nigeriaan was echter spoorloos verdwenen. Hij werd in 2011 bij verstek veroordeeld tot tien jaar cel. De man kon jarenlang uit handen van het gerecht blijven, maar liep uiteindelijk toch tegen de lamp toen hij een aanvraag indiende om naar de VS te migreren.

Toen hij in Washington DC nietsvermoedend van het vliegtuig stapte, werd hij in de boeien geslagen. Hij werd in oktober uitgeleverd en tekende verzet aan tegen zijn veroordeling, maar kreeg dezelfde straf opgelegd.

Bron: gva.be (09/12/15)

Eigen mening: Ik vind dit eigenlijk wel grappig nieuws. Ik kijk vaak naar programma's over de luchthaven en wat me opvalt is dat ze steeds creatiever worden met het verstoppen van drugs. Ik zag niet zo lang geleden nog iemand die het verstopt had in trossen bananen. Wat natuurlijk wel goed is, is dat de duane's ook beter worden in het vinden van drugs. Het is volgens mij helemaal niet makkelijk om drugs te smokkel naar westerse landen. In de Afrikaanse landen is het makkelijker omdat ze daar nog niet echt ver staan met technologie. Als ik zie hoe ze hier tewerk gaan. Een detector waar je gewoon een trookje van een tas bijvoorbeelde moet in steken en het kan vertellen of het in contact is geweest met een drugs.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.