actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2006, 09:20
karenwolput karenwolput is offline
Nog 3 weken in Madrid :)
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Vorselaar
Posts: 184
Man die zijn vrouw vermoorde, huwt drie maanden later minnares

Ik schaam me weer maar eens om een inwoner van Vorselaar te zijn. Toen ik dit artikel vanmorgen las, kwamen mijn haren recht omhoog staan! Hoe is het mogelijk dat een moordenaar drie maanden na de moord op zijn vrouw, een andere vrouw kan huwen? Door dit te lezen, trek ik het woord gevangenisSTRAF, sterk in twijfel! Eveneens het woord SCHULDGEVOELENS! Blijkbaar kan alles in België, moorden en beloond worden met een huwelijk in 3 maanden tijd! Denken die "hoge pieten" dan echt niet na? Kunnen ze zich nu niet inbeelden hoe pijn dit moet doen voor de achterblijvers van Isabel? Ongelooflijk!

Luc Schmitz (32) huwt vrijdag in de gevangenis in Turnhout met zijn vriendin die van hem een kind verwacht. Vrijdag is het net geen drie maanden geleden dat Schmitz zijn echtgenote Isabel De Kort op beestachtige wijze om het leven bracht. Haar ouders reageren geschokt.

De feiten gebeurden in Vorselaar. Schmitz en Isabel leefden gescheiden. Schmitz woonde in Vorselaar samen met de vrouw waarmee hij vrijdag in het huwelijk treedt. Op 10 september lokte hij Isabel naar de woning in Vorselaar en vermoordde haar. Daarna gaf hij zich aan bij de politie.

De ouders Gerda (53) en Jef (54) uit Grobbendonk reageren ontzet op het nieuws over het nakend huwelijk.

”Toen ik het hoorde, ging ik door de grond”, zucht moeder Gerda. ”Dat houdt niet op. Eerst de moord, dan werd er herhaaldelijk vandalisme gepleegd op het graf van Isabel en nu dit. Een moordenaar die na drie maanden met zijn minnares trouwt. Ik mag er niet over piekeren, want dan word ik gek. Wordt zoiets toegestaan?”, luidt het vertwijfeld.

Gerda en Jef zijn het erover eens dat dergelijke houding de moordenaar geen goed zal doen voor de rechtbank. ”Daarmee geeft hij aan dat hij geen greintje respect heeft voor onze dochter en geen spijt heeft van de moord. Hij heeft zich ook nooit bij ons verontschuldigd.”

Volgens het parket in Turnhout zal het onderzoek in januari worden afgerond. De ouders kregen nog geen inzage in het dossier, maar voor hen staat het vast dat Schmitz handelde met voorbedachte rade. ”Ze was die dag bij haar zus. Drie dagen later moesten Isabel en Schmitz voor de laatste keer gaan tekenen op de rechtbank. Dan waren ze wettelijk gescheiden. Schmitz had die zondag herhaaldelijk gebeld om haar alleen te spreken over de kinderen. Uiteindelijk ging ze daarop in. Niet veel later was ze dood. Eerst gewurgd en dan met 21 messteken afgemaakt. Dat ze me niet spreken over zinsverbijstering, want dat was met voorbedachte rade. Hij wilde niet dat ons Isabel gelukkig werd zonder hem.”

De gebeurtenissen vreten aan de ouders en laten hun sporen na. ”Ik voel me slecht, heel slecht”, geeft Gerda toe. ”Schmitz heeft ons ook willen treffen. Hij wist hoe graag ik mijn kinderen zag. Nu zorgen we voor de kinderen van Isabel. We doen dat met veel liefde en plezier. Schmitz heeft bezoekrecht aangevraagd. Ik heb liever niet dat het wordt toegestaan. De kinderen zijn hier goed.”

donderdag 7 december, www.gva.be
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.