actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th January 2007, 16:20
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
15-jarig meisje neergestoken na belletje trek

15-jarig meisje neergestoken na belletje trek
Een vijftienjarig meisje is zondag rond 19 uur in het Nederlandse Capelle aan den IJssel neergestoken nadat zij bij iemand in de straat waar zij woont, belletje had getrokken.

Een dertigjarige vrouw was niet van het kattenkwaad gediend en bracht het meisje steekwonden toe. Volgens een politiewoordvoerder is het meisje buiten levensgevaar.

De vrouw is aangehouden. Waarschijnlijk zijn het meisje en de vrouw bekenden van elkaar. De politie onderzoekt of er al eerder spanningen waren. (belga/hln)
Bron: www.demorgen.be

Euhm
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th January 2007, 17:47
Evi Van Hoof's Avatar
Evi Van Hoof Evi Van Hoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Itegem
Posts: 12
Ofwel was die vrouw extreem gefrustreerd, ofwel had dat kind al zoveel kattenkwaad uitgehaald dat dit de druppel was. Maar dan nog, hoe kan je in godsnaam zo zijn? Tieners (pubers) zijn nu eenmaal zo... Stel je voor dat ik bij al mijn 'stoten' neergestoken zou worden
__________________
Life is like a box of chocolats, you never know what you are going to get
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th January 2007, 13:19
Dennis Broos's Avatar
Dennis Broos Dennis Broos is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: arendonk
Posts: 140
Amai ik hoop toch dat ik beter buren heb, waar gaat de wereld naartoe? (cliché ik weet het sorry) Stel je voor binnenkort als je bij iemand aanbelt aan de deur een je krijgt een 2 loop onder je neus geschoven. Dat is nog eens iets anders dan wees welkom in mijn huis, was er zo eens niemand 2007 jaar geleden geboren? Deze verkondigde wees welkom in mijn huis, ik ben eens benieuwt of deze vrouw christen was...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 30th January 2007, 14:13
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
Antwoord op het 15-jarige neergestoken meisje

Dit is het eerste wat ik hier over hoor, maar ik verschiet er niet echt van eigenlijk. Wij maakten enkele maanden geleden in België toch iets gelijksaardigs mee met Joe Van Holsbeeck. Ook gezinsdrama's zijn weer "in" in de Benelux.
Toch blijft het betreurenswaardig. Tegenwoordig moet je als ouder reeds ongerust zijn als je kind nog maar wat gaat ravotten op de straat... Maarja dit is nu eenmaal de wereld he... Relativeren is de boodschap!
Groetjes Bas
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 30th January 2007, 16:45
Hanne Van Ginneken Hanne Van Ginneken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Brecht
Posts: 76
Ik heb ook eens belletje trek gedaan bij een oude dame uit ons dorp. Zij was net aan het schilderen op een ladder. Toen wij belden moest het arme mensje (met een oude rug en slechte knieën) weer van haar ladder. Dat duurde dus wel eventjes. Wij dachten dat we niet goed op het knopje hadden gedrukt en gingen terug. Net toen kwam die dame het hoekje om en heeft ons bij onze kraag gevat. Ze heeft ons toen een preek afgestoken over respect voor oude mensen en over hoeveel moeite het haar kostte om op en af die ladder te klimmen. Ik voelde me toen erg slecht en heb dit nooit meer gedaan!!
Ik heb niets tegen spelende kinderen maar er zijn zaken die je niet doet. Je denkt er niet bij na maar toch vind ik dat je andere mensen gerust moet laten met zulke spelletjes. En kinderen vinden het leuk om oudere mensen wat te plagen omdat zij toch niets kunnen doen.
Maar een dertigjarige vrouw die een kind neersteekt vind ik inderdaad wel enorm ver gaan. Een preek zoals bij ons kan dus echt wel wonderen doen hoor!!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 31st January 2007, 23:01
caroliencuypers caroliencuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Ekeren
Posts: 98
Carolien Cuypers

Beste,

Belletje trek, ik denk dat iedereen dit als kind wel een aantal keer heeft gedaan. Dit was gewoon leuk om de reactie van de mensen te kunnen zien, het was spannend.

Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat dit frustrerend is maar daarom moet je nog geen messteken toedienen. Dit gaat echt te ver.

Zo hebben wij inderdaad ook wel is een preek gekregen. Maar kinderen moeten nu eenmaal spelen en ja soms gebeurt dit door belletje trek, de vrouw van 30 heeft dit zeker ook gedaan toen ze jong was.

Al had deze vrouw al eerder een conflict met het meisje dit is nog altijd geen reden om haar te verwonden. Het meisje zal nu wel zeker haar les hebben geleerd en nooit meer aan belletje trek doen.

Carolien Cuypers
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 1st February 2007, 18:54
Hanne Vennekens Hanne Vennekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Geel
Posts: 140
Dit gaat nu toch wel echt té ver...
Wie heeft er als kind nog nooit belletje trek gedaan, niemand...
Iedereen heeft dat toch wel al eens gedaan, het is gewoon plezant, de spanning van het gaan bellen en de spanning om de reactie van de mensen in het huis te zien

Oké soms kan het wel eens ergeren maar om dan messteken te gaan toedienen, dat gaat er wel zwaar over.

En er staat nu wel dat de vrouw en het meisje elkaar al kenden en dat er waarschijnlijk ook al spanningen waren maar dat is toch nog geen reden voor zo'n daad.

Ik vind echt dat die vrouw zwaar gestrafd moet worden!!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.