actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2011, 11:34
jessica.vanlooy jessica.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 23
ACV voert actie tegen 'asociale maatregelen' voor werkzoekenden

ACV voert actie tegen 'asociale maatregelen' voor werkzoekenden

Voor het hoofdgebouw van de RVA in Brussel voeren tientallen militanten van de christelijke vakbond ACV actie tegen de begrotingsbesprekingen. Ze vrezen dat er 'asociale maatregelen' op til zijn voor werkzoekenden.

Onder de slogan 'gisteren werknemer, vandaag werkloos en morgen dakloos' delen de actievoerders van ACV Arbeidsmarktwering en Bijblijfwerking, de afdeling voor werkzoekenden, soep en pamfletten uit voor de kantoren van de RVA. Aanleiding zijn de regeringsonderhandelingen en wat daar mogelijk voor werkzoekenden uit de bus komt.

Het hoofdgebouw van de RVA, naast de VDAB, is niet toevallig gekozen als locatie. 'De Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening dreigt de Rijksdienst voor Armen te worden', legt ACV-verantwoordelijke Karim Dibas uit. De vakbond wijst erop dat de werkloosheidsuitkeringen nu al dalen naarmate de werkloosheid langer duurt. 'Wie geen werk zoekt of een job weigert, wordt nu al uitgesloten', klinkt het.

http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111122_040

Datum: 22/11/2011

Eigen mening:

Vaak scheert men alle mensen die werkloos zijn over dezelfde kam. Dit vind ik echt verkeerd. Als je nog nooit gewerkt hebt, of altijd je vaste job hebt kunnen behouden heb je makkelijk praten, maar niet iedereen is dit gegund. Het kan altijd is voorvallen dat je, door omstandigheden die je zelf niet in de hand hebt, zonder job valt. In dit geval zal je blij zijn dat je toch nog op enige financiële steun kan terugvallen. Er zullen natuurlijk altijd mensen zijn die van de situatie profiteren, maar ik denk dat je dat altijd en overal zal hebben. Mensen die echt willen werken zullen ook een job vinden. Na een jaar moet je een heel goede verantwoording aflggen waarom je nog geen job hebt gevonden, anders word je van de dop gesmeten. Dus diegenen die echt profiteren zullen dat uiteindelijk ook niet meer kunnen doen. Na een jaar vallen ze zonder dop en hebben ze nog zelf de keus om zonder financiële steun verder te gaan of werk te zoeken. Ik ben toch blij dat het ACV zo opkomt voor mensen die het soms moeilijk hebben om een job te vinden of te behouden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd November 2011, 11:57
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Ik kan hier alleen maar blij mee zijn.
Ik heb dit jaar geen vaste opdracht zoals de vorige twee jaren en ben blij dat ik dan toch op enige vergoeding kan rekenen als ik geen interimopdrachten vind. Want dit blijkt toch niet zo gemakkelijk, je moet de juiste vakken of vakkencombinatie hebben.
Het is niet dat ik niet wil werken, er moet gewoon werk zijn in de juiste vakken. En ik geef eerlijk toe dat een opdracht van 4uur aannemen geen zin heeft, want als een andere school dan belt met een voltijdse opdracht ben je gezien.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.