actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2018, 11:26
Jari.L*ockx Jari.L*ockx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Herentals
Posts: 47
Bourgeois tikt Schauvliege op vingers over statiegeld

De Vlaamse ministers buigen zich vanochtend over het Verpakkingsplan van Joke Schauvliege (CD&V). Maar minister-president Geert Bourgeois (N-VA) had het plan liever niet eerst in de media gelezen.

De Vlaamse regering hanteert al jaar en dag strenge regels over mediagebruik van ministers. In de pers over nieuw beleid communiceren voor de regering zich erover buigt, is ‘not done’. Bourgeois verwijt Vlaams minister van Milieu Joke Schauvliege (CD&V) tegen die regel te hebben gezondigd. Deze week lekte haar omstreden Verpakkingsplan - met daarin statiegeld op blikjes en petflessen - uit in de media.
‘Zeer ongelukkig’, noemde Bourgeois dat vanmorgen op Radio 1. Een uurtje later (om 10 uur) begon de Vlaamse ministerraad, met op de agenda: dát verpakkingsplan.
Of de kans groot is dat de regering een consensus over de conceptnota vindt? ‘Deze week was er een actuadebat (woensdag in Vlaams Parlement, red.) op het scherp van de snee, wat de besluitvorming in de regering niet zal vergemakkelijken’, merkte Bourgeois zelf op.
Dat actuadebat verliep bijzonder geanimeerd. Volgens N-VA maakte coalitiepartner CD&V gebruik van ‘demagogische’ argumenten. Maar fundamenteler werd ook duidelijk dat de meerderheidspartijen hopeloos verdeeld zijn over het statiegeld. Open VLD is tegen, N-VA ‘heeft nog heel veel vragen’. Vraag is of er al een consensus mogelijk is, én of de N-VA Schauvliege al een akkoord zal gunnen.

Eigen mening: Minister Bourgeois heeft hier wel gelijk vind ik. Als er nog niets is besproken met de rest kan je zo'n informatie niet vrijgeven Ik ben groepsleiding van de scouts en wij bespreken ook vaak zaken en als er dan al iets te vroeg bovenkomt is dat heel frustrerend. Het idee van Joke Schauwvliege vind ik dan weer wel heel goed. Dit zou heel veel afval besparen denk ik. Ik snap dat het misschien even wennen is en ze er nog vragen bij hebben maar dit zou ik wel zo snel mogelijk invoeren.

URLhttp://www.standaard.be/cnt/dmf20180518_03519145
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.