actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2016, 11:18
Maike.D*eltiens Maike.D*eltiens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 80
Gedetineerde brengt celgenoot om met plastic vork

In de gevangenis van Lantin is dinsdagavond een gedetineerde overleden na een gevecht met een medegevangene. Dat bevestigt het kabinet-Geens.
'De Minister van Justitie, Koen Geens, drukt zijn diepe droefheid uit bij het vernemen van het overlijden van een gedetineerde op cel in de psychiatrische afdeling van de gevangenis van Lantin', klinkt het in een persbericht van het kabinet-Geens nadat een gedetineerde zijn celgenoot ombracht met een plastic vork.

De twee raakten wellicht slaags in de psychiatrische afdeling van de gevangenis van Lantin, waar al meer dan vier weken gestaakt wordt door de cipiers. 'Deze gedetineerde heeft een psychiatrische problematiek. Een gerechtelijk onderzoek werd opgestart', aldus Geens.

Bron: De Standaard, 18/05/2016, http://www.standaard.be/cnt/dmf20160518_02294157
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th May 2016, 11:24
Maike.D*eltiens Maike.D*eltiens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 80
Eigen mening: Ik vind het uitermate jammer dat iemand het leven heeft moeten laten in de psychiatrische afdeling van de gevangenis van Lantin. Is het normaal gezien niet de job van de gevangenisbewakers om de orde in de gevangenis te handhaven? In plaats daarvan richtten ze een ravage aan in het kabinet van minister van justitie, Koen Geens. Ik kan begrijpen dat er ontevredenheid is over de omstandigheden waarin de gevangenisbewakers hun job moeten doen, maar moet men dan overschakelen naar vandalisme? Met als resultaat een slachtoffer? Ik zou dit niet graag op mijn geweten willen hebben. Ik zou er niet mee kunnen leven dat door mijn nalatigheid deze persoon is overleden. Wat is het volgende dat er zal gebeuren in de gevangenissen?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th May 2016, 11:41
Sien.D*Smet Sien.D*Smet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Sint-Job-in 't-Goor
Posts: 83
Reactie op: Gedetineerde brengt celgenoot om met plastic vork

Al drie weken lang zijn cipiers aan het staken en in de gevangenissen gaat het steeds van kwaad naar erger. Met dit voorval is dat zeker bewezen. Er worden al andere mensen ingezet om deze taak op hen te nemen. Ik zou ook niet in deze omstandigheden kunnen leven. Zeker in een psychiatrische instelling, waar deze mensen hulp nodig hebben en ze niet kunnen krijgen wegens de staking. Ik begrijp dat je niet akkoord bent met iets wat de regering heeft beslist, maar wil je daarvoor een voorval als dit op je geweten hebben? Er zijn cipiers die daar hadden kunnen zijn en het overlijden van de gevangene konden voorkomen. Zet dit de cipiers niet aan het denken? Er zijn toch meerdere manieren om te laten voelen dat je niet akkoord bent met een plan? Plannen die niet in het nadeel spelen van de gevangenen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.