actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2011, 12:49
Jonas Lievens Jonas Lievens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Geel
Posts: 29
Eternit-slachtoffers krijgen gelijk

In Brussel heeft de rechtbank van eerste aanleg Eternit (bouwmaterialen producent) veroordeeld tot een schadevergoeding van 250.000€ voor de dood van een vrouw, veroorzaakt door het inademen van asbest. De zaak spande al aan van in het jaar 2000 toen Francoise langvlieskanker kreeg. Ze verloor haar man en 2 zonen, opnieuw aan de gevolgen van asbest. Ook Francoise liet uiteindelijk het leven maar haar 2 andere zonen hielden het proces vol en wonnen voor het eerst een proces tegen een multinational. Volgens de rechtbank ging Eternit in de fout door asbest te blijven gebruiken en het gevaar ervan te minimaliseren.

Mijn mening: Ik vindt dit erg goed, dit is voor het eerst dat zulke multinational een zaak verliest. Dit kan een startschot zijn voor andere families die ook slachtoffer zijn geweest van asbest. Zij kunnen/durven nu ook klacht neer te leggen en recht krijgen op een schadevergoeding.

Bronvermelding: Metro 29/11
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th November 2011, 16:55
Stijn.Geboers Stijn.Geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 55
Dit vind ik inderdaad ook een goede zaak, er zijn nog zoveel andere families die hier mee hebben te maken gekregen. Vele mensen hebben hier vanaf gezien, iedereen verdient een terechte schadevergoeding als deze.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.