actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2011, 18:15
Olivier.Wuyts Olivier.Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 26
Rave party in de Wetstraat, uit protest

BRUSSEL - Morgenavond worden enkele honderden jongeren verwacht in de Wetstraat voor een rave party - een illegaal feestje dat met veel muziek protesteert tegen de politieke stilstand.
We hebben al een betoging gehad, we hebben een virtuele camping gehad en we hebben gratis friet gekregen. Zaterdag neemt het protest tegen de aanslepende regeringsvorming weer een nieuwe vorm aan: die van een wild feestje in de Wetstraat.

Organisatrice Anne Lowenthal: 'Het is begonnen als een grap. We waren de zoveelste politieke stilstand in ons land zo beu, dat we dachten eens goed lawaai te maken in de Wetstraat. Toen kregen we nog een beter idee: waarom geen feestje bouwen?'

In het Nederlands klinkt hun oproep zo: 'Onze arme politici, ze werken keihard, berekenen, herrekenen, nachten aan één stuk! Daarom organiseren we een feestje om ze wat moed in te spreken! Breng instrumenten mee, versterkers gitaren, djembees...let's make a party in de Wetstraat! Be there!'

Het idee slaat blijkbaar aan. Op de facebook-pagina voor het feest hebben al 763 mensen laten weten dat ze komen. 700 anderen komen misschien.

Lowenthal: 'Ik weet ook wel dat er op facebook altijd sneller belangstelling is, dan in realiteit. Maar we rekenen toch op enkele honderden deelnemers voor de rave party.'

Toelating hebben de feestvierders niet. 'Het heeft geen zin om aan het systeem een toestemming te vragen als je net boos bent omdat het systeem niet meer werkt.'

De organisatoren beseffen dat het feestje in de Wetstraat zelf niet lang zal duren. Daarom zal de rave party zich snel verplaatsen van de Wetstraat naar een andere, nog onbekende locatie. Ze vragen iedereen om wel lawaai te maken in de Wetstraat maar om verder niets verkeerds te doen. 'Als er feestvierders worden meegenomen door de politie, zijn wij daar op geen enkele manier verantwoordelijk voor.'

Volgens de organisatie zijn het niet alleen Franstalige jongeren die komen dansen. Ook volwassen Brusselaars en Vlamingen hebben zich al ingeschreven.
vrijdag 25 november 2011, 15u36

Bron:

http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111125_094

Mening:

Een mooi teken van de jongeren naar de politiek uit! Ik vind dit een prachtig initiatief. De reden die Anne Lowenthal geeft, namenlijk 'Het is begonnen als een grap. We waren de zoveelste politieke stilstand in ons land zo beu, dat we dachten eens goed lawaai te maken in de Wetstraat. Toen kregen we nog een beter idee: waarom geen feestje bouwen?' vind ik goed gevonden. Ik hoop dat acties zoals dit de politici wakker schudden om het eens met elkaar te worden waardoor onze politieke stilstand ten einde komt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2011, 19:32
Kathleen.Schrijvers Kathleen.Schrijvers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Schilde
Posts: 23
Ik vind het op zich mooi dat ook de jeugd zit laat horen in tijden van politieke crisis. Op zich lijkt het mij een leuk en ludiek initiatief, maar ik ben toch bang dat het een beetje een holle actie is. Ik betwijfel of de politici hier veel aandacht aan gaan geven. Het lijkt me iets typisch van onze tijd : een grappig idee, dat op facebook meteen veel aanhangers krijgt, maar uiteindelijk niet op veel uitdraait.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.