actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2014, 08:16
Isabelle.d*jkmans Isabelle.d*jkmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 20
‘Kind lijdt al in baarmoeder onder luchtvervuiling’

HOME

‘Kind lijdt al in baarmoeder onder luchtvervuiling’

‘De normen inzake luchtkwaliteit in ons land moeten strenger worden.’ Met die eis reageert het platform Childproof, waarin onder meer de Gezinsbond, Kom op tegen Kanker, de Bond Beter Leefmilieu en een groep artsen en wetenschappers verenigd zijn, op de plannen van de Europese Commissie om het beleid tegen luchtvervuiling af te zwakken (DS 6 december).

‘Schone lucht is van groot belang voor iedereen, jong en oud. Maar vooral kinderen zijn heel kwetsbaar omdat de vervuiling hun ontwikkeling verstoort – al van in de baarmoeder – en omdat ze de gevolgen heel hun leven meedragen’, zegt Manu Keirse van de Gezinsbond.

Voor Childproof is een streng luchtbeleid voor België meer dan nodig. Een miljoen mensen in dit land lijdt aan astma, van wie 300.000 kinderen. Hun aantal neemt de jongste jaren toe. En in geen enkel ander westers land is het risico groter om, als gevolg van luchtvervuiling, als niet-roker aan longkanker te sterven dan in België.

Bron: standaard.be
Mening: Dit had ik niet zien aankomen. Ik herinner me nog wel een les aardrijkskunde waarbij we leerden dat er vandaag de dag zelfs plastiek in borstvoeding zit. Misschien moeten we ons op dit moment minder zorgen maken over een avond zonder elektriciteit, en onze energie in een oplossing voor dit probleem steken. Om te beginnen mag de regering van mij iets bedenken waardoor roken te moeilijk wordt. Bijvoorbeeld door het vijf maal zo duur te maken. Wanneer we dit dan verder trekken naar algemene dingen zoals spuitbare deodorant, dan denk ik dat dit toch al iets moet teweegbrengen? Toch als heel de wereld het dan ook doet...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.