actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th February 2014, 21:33
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Sensor laat weten wanneer luier ververst moet worden

Sensor laat weten wanneer luier ververst moet worden

Onderzoekers van de universiteit van Tokio hebben een draadloze sensor ontworpen die natte luiers kan detecteren. Deze biologische en wegwerpbare uitvinding waarschuwt ouders of verzorgers wanneer de luier van de drager ververst moet worden.
Momenteel bestaan er al luiers die van kleur veranderen wanneer ze nat worden, maar om het te controleren, moeten nog steeds eerst de kleren uitgedaan worden. "Als het detecteren aan de hand van een sensor wordt gedaan, dan is het voldoende om gewoon even dichter bij de drager te komen met het registratieapparaat", zegt professor Takao Someya.

De sensor kan door middel van inkjettechnologie op een dunne plastieken film geprint worden en zou volgens de ontwikkelaars aan een zeer lage prijs geproduceerd kunnen worden.

Toch wil het team nog even wachten om de handige uitvinding in de markt te zetten. "We willen eerst het energieverbruik nog meer naar beneden drukken", aldus de onderzoekers. "Ook zou de afstand tussen de sensor en het registratieapparaat groter moeten. Momenteel mag er slechts een korte afstand van een paar centimeter tussen zijn."

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/994/op...et-worden.dhtml
Datum: 11/02/2014 om 07u10


Mening

Hier is het laatste nog niet over gezegd denk ik . Het idee op zich is zeker in orde. Het is makkelijker voor ouders en verzorgers. We leven in drukke tijden. Ouders moeten elke dag snel hun taken voltooien om op tijd klaar te zijn, anders is de dag te kort. Werken, huishouden, hobby’s,… . We willen te veel. Iedereen is constant druk bezig. Jonge ouders verliezen hierdoor soms de aandacht voor de luier van hun kind. Het gevolg hiervan is dat sommige kinderen een tijdje een natte pamper aan hebben. We mogen er niet van uit gaan dat ieder kind zal huilen wanneer hij/zij een natte pamper heeft. Zeker met de huidige pampers niet! De hedendaagse pampers zijn zodanig aangepast aan het kind dat het kind vaak niet merkt dat de pamper nat is. Hoewel het kind dit al dan niet voelt is een natte pamper niet gezond. Babybilletjes raken makkelijk geïrriteerd en een natte pamper heeft geen aangename geur (hoewel de meeste pampers tegenwoordig de geur absorberen). Als zo’n sensor kan laten weten aan ouders en/of verzorgers wanneer een pamper nat is, is dit dus zeker handig. Voor verzorgers is dit handig omdat ze meestal meerdere kinderen op hetzelfde moment in het oog moeten houden. Er is altijd de mogelijkheid dat een kind uit het oog verloren wordt.

Ik denk wel dat er ook tegenargumenten zijn. Volgens mij kan deze sensor niet gezond zijn. Ik denk dat er veel meer geëxperimenteerd moet worden met deze pampers voor deze gebruikt mogen worden bij kinderen. We zijn ons nog niet bewust van de eventuele bijwerkingen, ik denk zowel aan bijwerkingen op korte termijn als aan gevolgen op lange termijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.