actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2010, 16:59
Viky Op de Beeck Viky Op de Beeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 79
hervorming secundair onderwijs?

Ik heb zonet een kort stukje van het programma 'villa politica' opgevangen. Hierin was onze minister van onderwijs aan het woord. Hij had het over onder andere meer mensen met een master-diploma te bewerkstelligen in het onderwijs, over het feit dat in het onderwijs meer aandacht moet besteed worden aan de interculturele samenleving en aan de burgerzin van onze jeugd en dat de lerarenopleiding om deze veranderingen te kunnen waarmaken met 2 jaar verlengd zou moeten worden.

Omdat Linda De Win dit onderwerp minder belangrijk vond dan de strubbelingen binnen het Vlaams belang (het ontslag van Bart De Bie), heb ik dus niet de kans gekregen om zijn volledige pleidooi te kunnen horen.

Het punt waar ik graag de aandacht op zou willen vestigen is het feit dat hij nog eens 2 jaar bij de lerarenopleiding wil doen.

Gaat dit het onderwijs zoveel vooruit helpen?

Naar mijn mening kost dit alleen maar geld!! De lerarenopleiding is trouwens niet de enige opleiding die langer zou moeten duren. Eerder dit jaar heeft men het al eens gehad over het verlengen van de bachelor-ingenieursopleidingen.

Ik snap dat niet. Studenten kosten de economie massa's geld. Dit met het idee dat ze uiteindelijk op lange termijn wel opbrengen voor de economie. Maar als je alle opleidingen gaat beginnen verlengen, gaat die balans dan niet danig verstoord worden?

Ook wij, de studenten, zouden dus 2 extra jaren aan inkomen moeten opgeven. Dat wil zeggen: 2 extra jaren waaraan we puur verlies lijden. Want dat is nu eenmaal het geval. Je moet om je toekomst te kunnen garanderen eerst je studies 'duur' betalen. Vele studenten hebben het geluk dat de ouders wel sponsoren, maar een groot deel moet zorgen dat ze kunnen studeren met behulp van studentenjobs. Gaan we op deze manier niet teruggaan naar eind vorige eeuw toen studeren enkel voor de rijken was weggelegd?

Want ja de staat voorziet in studiebeurzen. Maar ik geloof nooit dat de staat genoeg geld heeft om zomaar 2 extra jaren studiebeurzen te voorzien voor duizenden studenten.

Komt nog eens bij dat veel studenten gewoon geen zin meer zullen hebben om aan langere opleidingen te beginnen. Dit gaat dan ook weer slecht zijn voor onze economie.

Dus waar halen ze dit toch vandaan?
Als iemand me kan uitleggen hoe het verlengen van opleidingen een goeie zaak kan zijn: graag!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.