actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th December 2015, 20:34
C*nthia.Peeters C*nthia.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Wijnegem
Posts: 75
3 keer zoveel haatmisdrijven tegen moslims in VS sinds recente terreuraanslagen

3 keer zoveel haatmisdrijven tegen moslims in VS sinds recente terreuraanslagen

Hoewel de inwoners van de Verenigde Staten aangeven dat ze bang zijn voor terroristische aanslagen op Amerikaanse bodem, blijken de moslims in de VS op dit ogenblik de grootste slachtoffers van terreur te zijn.

Sinds de aanslagen in Parijs op 13 november is het aantal haatmisdrijven tegen islamitische Amerikanen verdrievoudigd. De terroristische aanslag van 2 december in San Bernardino maakt het er niet beter op.

Volgens medewerkers van het Centrum voor de Studie van Haat en Extremisme aan de California State University zijn er in de VS gemiddeld zo'n 12,6 haatmisdrijven tegen moslims per maand, dat blijkt uit gegevens van de FBI. Sinds 13 november is dat gemiddelde echter gestegen tot 38. 18 van die aanvallen vonden plaats na de schietpartij in San Bernardino.

Het gaat onder andere om aanvallen op studentes die een hoofddoek dragen, brandstichting en vandalisme in moskeeën, het beschieten van islamitische bedrijven en doodsbedreigingen aan het adres van de zaakvoerders.

Eerder deze maand bedreigde een 13-jarige jongen een moslimjongen en noemde hij hem een "handdoekkop en terrorist", moslimvrouwen werden beschoten in Florida, moskeeën over het hele land werden bekogeld met bakstenen en vuurbommen en de Ku Klux Klan organiseerde koranverbrandingen in Washington, DC.

Het studiebureau maakt ook melding van steeds meer vandalisme en vernieling van moskeeën: sinds 13 november werden al 29 incidenten gemeld. Wat betreft het aantal gevallen van intimidatie, racisme en pesterijen staat de teller sinds de aanslagen in Parijs al op 73.

"We zien zoveel dergelijke dingen gebeuren dat het ongelooflijk is," zegt Ibrahim Hooper, een woordvoerder van de Raad voor Islamtisch-Amerikaanse relaties. "Het is buiten verwachting en ik denk niet dat er al een einde in zicht is."

Bron: De Morgen, geraadpleegd op 18 december 2015
http://www.demorgen.be/buitenland/3...lagen-b55483c2/

Eigen mening: Dit is een gevolg waar ik eerlijk gezegd wat bang voor had. Het is fout om te veralgemenen en ervan uit te gaan dat nu alle moslims slecht zijn, maar toch doen we het. Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik toch ook wat achterdochtig was op drukke plaatsen enkele dagen na de aanslag. Wat mij in dit geval wel een normale, onbewuste reactie lijkt. De haatmisdrijven die in de VS plaatsvinden daarentegen zijn met voorbedachte rade, dat is het jammere eraan. Het is belangrijk dat mensen goed op de hoogte zijn van gebeurtenissen en wie hier juist voor verantwoordelijk is. Anders gaan er vrees ik nog onterechte slachtoffers vallen.

Laatst aangepast door C*nthia.Peeters : 18th December 2015 om 20:58.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st December 2015, 18:43
m#thias.van nuffelen m#thias.van nuffelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hulshout
Posts: 85
Ik denk dat we dit ergens wel zagen aankomen. Net zoals C*nthia al zei. Je kan de terreur niet zomaar loskoppelen! Zeker niet zoals in een land als de VS. In dat enorme land zitten zoveel groepen die sowieso al tegen Moslim waren en door al de terreur die er wereldwijd gebeurd is, is het alleen maar erger geworden. Dit was dus onvermijdelijk! Hoe spijtig we dit ook vinden, het zat er gewoon aan te komen. IK denk zelfs dat overheidsinstanties hier niets tegen konden doen! IK vraag me soms gewoon af waarom mensen niet wat slimmer reageren...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st December 2015, 20:22
S*ofie.Buyens S*ofie.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: HERENTALS
Posts: 86
3 keer zoveel haatmisdrijven tegen moslims in VS sinds recente terreuraanslagen

Ik vind dit heel jammer. Het merendeel van de moslimgemeenschap is zelfs heel erg tegen IS. Zij verafschuwen hun daden eens te meer. Ik heb enorm veel berichten zien passeren waarin stond dat er weer eens een daad van haat gebeurde tegen een moslim. Moslims die gewoon op de trein zitten, worden uitgescholden voor ik weet niet wat, mensen in een winkel willen niet meer bediend worden door een moslim(a). Toch zie je dan ook goede daden. Willekeurige voorbijgangers die het opnemen voor het slachtoffer, die hen troosten en steunen. Die mensen hebben we nog meer nodig in de wereld vind ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.