actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th December 2014, 11:53
Jorn.S*oops Jorn.S*oops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Francken wil maandelijkse vlucht met illegale criminelen

Francken wil maandelijkse vlucht met illegale criminelen

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) wil elke maand een chartervlucht inleggen om illegale misdadigers te repatriëren. Dat staat donderdag in het Laatste Nieuws.

Woensdag is een Airbus van Defensie met 38 illegalen geland in Albanië. 30 van hen hadden feiten zoals inbraak of zedenfeiten op hun kerfstok. In november werden er op die manier 19 illegalen gerepatrieerd naar Congo.

Het opdrijven van dit soort ‘Special Flights’ door Dienst Vreemdelingenzaken (DVZ) is een van de prioriteiten van Theo Francken (N-VA). ‘Ik wil het aantal chartervluchten opdrijven van ongeveer één per kwartaal naar één per maand. De volgende zes vluchten voor de eerste maanden van 2015 liggen al vast‘, klinkt het in Het Laatste Nieuws.

‘Niet alleen is het efficiëntere manier om mensen uit te wijzen dan één per één via gewone lijnvluchten, we krijgen ook 75% van de kosten terugbetaald van het terugkeerfonds van de Europese Unie. Ik wil echt inzetten op de repatriëring van deze groep die voor veel overlast zorgt, niet op de brave Scott Manyo’s van deze wereld’, zegt Francken. ‘Dat is waar onze bevolking om vraagt.’

Bron: De Standaard, 18/12/14, http://www.standaard.be/cnt/dmf20141218_01435983

Eigen mening: Zelf ben ik voorstander van deze maatregel. Ik vind het eigenlijk meer dan logisch dat criminele illegalen gerepatrieerd worden. Natuurlijk kan je de moraliteit erbij halen en zeggen dat het 'logisch' is dat deze illegalen, die niet aan papieren en vervolgens aan werk geraken, hun toevlucht nemen in de criminaliteit. Is dit dan hun fout, mogen wij hun dit kwalijk nemen? Dit hoeft niet altijd het noodgedwongen scenario te zijn. Kijk bijvoorbeeld naar, zoals Francken zegt, het verhaal van Scott Manyo.
Natuurlijk is het economische aspect van deze maatregel ook belangrijk. 75% van deze 'special flights' wordt wel terugbetaald, maar de overige 25% niet. Indien dit uiteindelijk toch duurder zou zijn dan de vluchten per kwartaal, plus de verblijfskosten die betaald moeten worden, dan denk ik dat de huidige oplossing beter is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.