actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th April 2015, 10:09
g*tte.jansen g*tte.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hoogstraten
Posts: 128
Australië: ‘Geen vaccinatie, geen kindergeld meer’

De Australische eerste minister Tony Abbott heeft zondag gewaarschuwd dat ouders die hun kinderen niet vaccineren, bepaalde familiale toelages niet meer zullen krijgen.

Sommige ouders willen hun kinderen niet inenten omdat ze denken dat de vaccinatie schadelijk is voor hun kind. In bepaalde landen in Europa en de VS duiken daardoor ziektes die voordien zo goed als verdwenen waren opnieuw hun op, bijvoorbeeld de mazelen of kinkhoest.

‘Geen inenting, geen geld’, zei de conservatieve premier zondag tegen journalisten. ‘Het gaat om een belangrijke maatregel voor volksgezondheid. Het is belangrijk dat onze families en onze kinderen zo veilig mogelijk zijn.’

Ouders die op dit moment vaccinatie weigeren, krijgen daarvoor een clausule, maar behouden wel een reeks toelages die tot 15.000 Australische dollar (10.800 euro) kunnen bedragen per jaar per kind.

Als de nieuwe maatregel goedgekeurd wordt, krijgen de ouders deze toelages in de toekomst niet meer. De nieuwe regelgeving zou in 2016 van kracht worden.

In Australië is 90 procent van de kinderen tussen één en vijf gevaccineerd. De afgelopen jaren stijgt echter het aantal niet ingeënte kinderen.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150412_01625746

Mening:
Ik vind dit een zeer drastische maatregel. Ik ga ermee akkoord wanneer men zegt dat kinderen gevaccineerd moeten worden. Zeker wanneer men ziet dat verdwenen ziektes weer de kop op steken. Anderzijds vind ik ook dat ouders vrij zijn om te beslissen of ze hun kind willen vaccineren. Hierbij ga ik er wel vanuit dat ouders het beste voor hebben met hun kind. Ik vind het goed dat men meer veiligheid voor de kinderen wil garanderen. Toch, vind ik het heel drastisch en streng om, indien men zijn kind niet vaccineert, ineens alle toelages af te nemen.

Laatst aangepast door g*tte.jansen : 12th April 2015 om 10:14.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th April 2015, 10:19
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Geen vaccinatie = geen kindergeld

In tegenstelling tot G*tte vind ik de maatregel wel goed. Hoe we het ook draaien of keren, de enige manier om mensen van gedrag te laten veranderen is door hen geld te ontnemen en/of te laten betalen. We kunnen duizenden keren zeggen dat vaccinaties noodzakelijk zijn voor de gezondheid van hun kind(eren) en de gezondheid van anderen. Sommige mensen zullen bij dit gegeven hun gedrag al aanpassen, maar zeker niet iedereen. Ze zeggen wel ja, maar doen het niet. Het vaccineren van kinderen verplichten is één ding, maar er zullen altijd mensen zijn die dit proberen te omzeilen. Vaccinaties zijn te belangrijk voor de algemene gezondheid van elk kind op de wereld, daarom vind ik het goed dat Australië dit op deze manier wilt aanpakken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 12th April 2015, 14:10
E*elyne.Van.Rompaey E*elyne.Van.Rompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Emblem
Posts: 80
Ik ben het eens met G*tte haar mening. De maatregel dat ze in Australië hebben genomen is vrij drastisch. Je kan als overheid de bevolking waarschuwen welke gevolgen het heeft als je je kind niet laat vaccineren, maar het is en blijft de keuze van de ouders. Tevens vind ik het wel belangrijk dat je de veiligheid van andere kinderen niet in gevaar brengt. Ouders die hun kinderen vaccineren moeten erop kunnen vertrouwen dat ze op de kinderopvang geen ziektes oplopen omdat andere hun kinderen niet willen laten vaccineren om bepaalde redenen. De ouders beslissen of hun kind wordt gevaccineerd of niet, maar ik vind wel dat ze bewust gemaakt moeten worden van de gevolgen die het met zich mee kan brengen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 13th April 2015, 11:13
M*RIE.MOONS1 M*RIE.MOONS1 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Itegem
Posts: 40
Ik snap zeer goed beide meningen/kanten van dit verhaal. Ik vind het een drastische maatregel, maar misschien is deze wel effectief nodig.

Ouders mogen zelf kiezen of hun kind gevaccineerd mag worden. Dat is volgens mij hun recht als ouder. Daarnaast is het de minister zijn plicht om zijn bevolking in veiligheid te stellen. Deze twee belangen komen hier met elkaar in conflict.
Sofie maakt volgens mij wel een zeer duidelijk punt. Zij zegt namelijk dat mensen enkel veranderen als je hun geld afneemt. Dit is grotendeels waar, maar je kan mensen volgens mij ook veranderen door hen de gevolgen van hun acties duidelijk te maken.
Ik denk dat ze beter eerst proberen om deze ouders een cursus te laten volgen over de vaccinaties zodat ze kunnen inzien dat deze goed zijn voor de bevolking en geen kwaad kunnen. Als dit echt niet helpt dan moeten we misschien wel degelijk zulke drastische maatregelen gaan nemen in het belang van de bevolking/meerderheid.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.