actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2010, 09:51
jonas.van.hal jonas.van.hal is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vosselaar
Posts: 88
Oudste zoon Kim Jong Il levert kritiek op regime

Oudste zoon Kim Jong Il levert kritiek op regime

PEKING - Kim Jong Nam, de oudste zoon van de Noord-Koreaanse leider Kim Jong Il en ooit diens gedoodverfde opvolger, is gekant tegen de erfelijke opvolging van de macht in Noord-Korea.
Dat zei hij tijdens een interview in Peking. Het is geen verrrassing dat Kim Jong Nam niet blij is dat zijn jongste halfbroer Kim Jong Un het roer van zijn vader gaat overnemen. Het is wel de eerste keer dat hij zich zo openlijk tegen het regime keert.

Of zijn kritische kanttekeningen in Noord-Korea enig effect zullen hebben, is twijfelachtig. De 39-jarige Kim Jong Nam woont al jaren niet meer in zijn geboorteland. Hij geldt er als een playboy, die zijn kans op de opvolging heeft verspeeld. Hij viel in ongenade toen hij in 2001 werd betrapt op een poging om met een vals paspoort Japan binnen te komen. Nam wou bijzonder graag naar Disneyland Tokyo.

Een kopstuk van de Noord-Koreaanse Arbeiderspartij heeft intussen officieel bevestigd dat de jongste zoon van Kim Jong Il zijn vader zal opvolgen.

Er werd al vrij lang vermoed dat de jonge Kim werd klaargestoomd voor de opvolging. Eind september verspreidden de Noord-Koreaanse staatsmedia de eerste officiële foto’s van Kim Jong Un. Dit weekend verscheen hij naast zijn vader op de tribune tijdens het defilé ter ere van de zestigste verjaardag van het communistische regime in Noord-Korea.

Bron: Gevonden op 12/10/2010 op het internet: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20101012_051

Eigen mening: Ik heb hier twee bedenkingen bij.
1) Ik denk dat Kim Jong Nam echt wel het varken zal hebben uitgehangen in zijn jonge tijd. Papa is rijk en hij mocht alles, gevolg hij kleurt buiten de lijntjes. Dit past spijtig genoeg (voor hem) niet in het communistische regime en hij wordt het land uitgezet. Ze nemen hem al zijn vrijheid, aanzien en macht af. Nu hij dat niet meer heeft wil hij zich wreken tegen het regime en komt dan af met zo'n mislukt interview.
2) Ik denk dat dit geen of slechts zeer weinig effect zal hebben. Ik denk zelfs dat de gewone mensen in Noord-Korea dit zelfs niet te horen krijgen. Dus echt veel effect zal het niet teweeg brengen vrees ik. Maar het is wel positief dat hij kritiek levert op het regime in Noord-Korea.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.