actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2014, 13:29
Sien.D*Smet Sien.D*Smet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Sint-Job-in 't-Goor
Posts: 83
Belg consumeert meer dan gemiddelde Europeaan

Het Belgische consumptieniveau lag in 2013 elf procent hoger dan het gemiddelde in de Europese Unie. Dat blijkt donderdag uit cijfers van Eurostat, de statistische dienst van de EU.

De cijfers van Eurostat geven de gemiddelde individuele consumptie per inwoner mee. Dat cijfer is een goede indicator voor de materiële welvaart van de gezinnen in het land, zo stelt de instelling nog.

Het hoogste consumptieniveau wordt gemeten in Luxemburg, dat 36 procent boven het Europese gemiddelde ligt. Daarna volgen Duitsland (+22 procent) en Oostenrijk (+20 procent). België komt uit op een negende plaats, op de in totaal 28 EU-landen.

Vooral de landen die deel uitmaken van de eurozone scoren hoog in de index. Zij komen samen aan een gemiddelde dat zes procent hoger ligt dan het gemiddelde van de hele EU.

Het laagste niveau wordt gemeten in Bulgarije, waar de consumptie per inwoner nauwelijks de helft van het Europese gemiddelde bedraagt. Ook landen als Estland, Letland, Hongarije, Kroatië en Roemenië bengelen onderaan in de ranking van Eurostat.

Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141211_01423788
11-12-2014

Mening:
Als je het artikel leest, merk je ook dat we pas op de negende plaats staan. Inderdaad, van de 28 EU-landen. Dat we zoveel meer consumeren dan de gemiddelde Europeaan, is niet zo een goed teken, natuurlijk. Ik wil hier alleen maar aanhalen dat andere landen het slechter doen. Ik ben niet tevreden met dit resultaat, want ik probeer hier wel mijn steentje bij te dragen door niet al te veel eten weg te gooien en enkel dat te kopen wat je echt nodig hebt. Onze Ecologische Voetafdruk zal dan ook wel groot zijn, als je deze resultaten ziet. Hoe zouden we hier met iedereen, of toch al zoveel mogelijk mensen, aan kunnen bijdragen? Zowel voor de Ecologische Voetafdruk te verkleinen als het minder consumeren. We willen toch allemaal rond het gemiddelde liggen en er niet te ver boven uit steken?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.