actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th March 2010, 22:54
Evelien Snels Evelien Snels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Lier
Posts: 70
Unhappy Twee zwangere meisjes (12 en 13 jaar) in gestolen auto van de E40 geplukt

Op de E40 aan de grensovergang bij Lichtenbusch (Eynatten) heeft de Duitse politie twee jongedames gesnapt die met een gestolen wagen op weg waren naar Luik. De bestuurster bleek amper 12 jaar oud te zijn én hoogzwanger. Haar vriendin, 13, verkeert ook in gezegende toestand.

De dames reden in een wagen met nummerplaat uit Keulen, zonder enige papieren laat staan verzekering. De wagen stond als gestolen geseind. Beiden bleken niet aan hun proefstuk te zijn: ze zijn al meerdere keren opgepakt in Duitsland en België wegens diefstal. Hun familie woont in een "kamp" in de buurt van Luik volgens het rapport van de Duitse politie. Beide tieners zijn meegenomen door de Duitse jeugdbescherming. (mvl)
26/03/10 11u51

bron:
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...0-geplukt.dhtml

Mening:


Als toekomstig leerkracht maak ik mij nogal zorgen als ik dergelijke dingen lees in de krant, maar ik denk dat niet alleen (toekomstige) leerkrachten zich zorgen maken bij zulke berichten. Ik snap niet hoe een meisje van 12 hoogzwanger kan zijn, dat wil zeggen dat zij op haar 11 al seksuele contacten had, of zelfs al vroeger. Ik vraag mij af in hoeverre de ouders dan betrokken zijn in het leven van hun kroost, er mankeert duidelijk iets aan de opvoeding. Afgezien van de 'gezegende toestand' van de twee meisjes is het ook nogal zorgwekkend dat ze rondreden in een gestolen wagen. Ik vraag mij echt af hoe de ouders hun kinderen hebben opgevoed. Het is onvermijdelijk dat wij als leerkracht kinderen uit dergelijk milieu in onze klas terecht krijgen, ik maak mij nu al zorgen hoe ik hen dan terug op het rechte pad krijg. Het is goed dat de jeugdbescherming hen heeft weggehaald.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th March 2010, 22:28
Tine Van den Langenbergh's Avatar
Tine Van den Langenbergh Tine Van den Langenbergh is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Zoersel
Posts: 78
Bij mij kan het er al niet in dat meisjes op zulke leeftijd zwanger zijn, laat staan dat ze dan al een auto stelen en hiermee op de baan gaan. Als ze niet aan hun proefstuk toe zijn, begrijp ik niet dat de ouders of de staat nog niet ingegrepen heeft. Normaal gezien zou ik jongeren die zulke streken uithalen, zeker als dit meermaals gebeurd, in een instelling plaatsen of een gedragscursus laten volgen. Zeker als deze meisjes zwanger zijn en er van hun verwacht wordt dat ze toch het goede voorbeeld geven voor hun toekomstige kindje! Deze meisjes zijn dringend aan een heropvoeding toe, al dan niet gegeven door de ouders!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th March 2010, 10:45
Jens_Cools Jens_Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 65
Ongelooflijk hoe dergelijke situaties nog steeds voorkomen in onze maatschappij. Dit probleem begint, voor mij althans, bij de opvoeding van de ouders van deze kinderen. (Want het is niet omdat ze zwanger zijn dat ze geen kinderen meer zijn! 12-13 jarige zijn nog steeds kinderen!) Door een gebrekkige opvoeding van de ouders van de kinderen, zijn zij waarschijnlijk in een niet bevorderlijk milieu terechtgekomen of zelfs opgegroeid. Met gevolg dat deze kinderen ook in een soortgelijk milieu zijn opgevoed en leven, met het gekende tot gevolg...

Hoe kan het in godsnaam dat kinderen van 12-13 jaar zwanger zijn, en alleen rondrijden in een wagen. Onverantwoordelijkheid van ouders staat hierbij aan de basis. En de rest zullen ze wel geleerd hebben in THE HOOD zeker... Schrijnend! Maar als toekomstige leerkrachten zullen we zeker geconfronteerd worden met kinderen uit dergelijk milieu en het zal niet makkelijk worden om deze terug op het juiste pad te krijgen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.