actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2009, 17:20
Ann Wulleman Ann Wulleman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Brecht
Posts: 76
Vandalisme in België

Vandalen vernielen graven oud-strijders op Schoonselhof


Op het Antwerpse kerkhof Schoonselhof hebben vandalen vernielingen aangebracht.


De onbekenden rukten vier grafzerken van (buitenlandse) oud-strijders uit de grond.

Ook enkele graven van Belgische oud-strijders moesten eraan geloven; bloempotten werden kapotgegooid.

Wapenstilstand
Vandaag werd er op het kerkhof een plechtigheid gehouden ter ere van Wapenstilstand (foto).


Bron: GVA

Mening:
Als ik dit artikel zou lezen, zou ik eerst denken dat het boecht is. Maar als we denken aan de vele bushokjes die overlaatst zijn vernield, en ook met dit artikel: http://www.brusselnieuws.be/artikel...rken-agorafolly, zou dit wel eens een goed journaalartikel kunnen zijn.

Als ik zo kijk, mag ik wel besluiten dat vandalisme in onze maatschappij hevig stijgt. Jongeren willen als maar meer hun zin, en als ze die niet krijgen dan ontstaan er hevige ruzies thuis, de kinderen beginnen alles in huis kapot te maken... Ligt dit dan aan de ouders?!

Ik denk het niet.. Vroeger was de opvoeding vele strenger en dit was ook de "standaardregel". Nu MOETEN jongeren veel meer vrijheid hebben of ze vinden hun ouders te streng. Jongeren gaan zich vergelijken met anderen. Alles wat ze niet hebben, dat anderen wel hebben, willen zij ook.

Ik weet niet waar het gaat eindigen in onze maatschappij. Maar ik ben ervan overtuigd, dat de jongeren van de komende generatie nog een gradatie "erger" gaan zijn. Wat we er tegen kunnen doen?! Dat zal afwachten worden, volgens mij.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th November 2009, 19:27
annelies.peelaers annelies.peelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: herentals
Posts: 34
Vandalisme is inderdaad een vrij ernstig probleem aan het worden hier in België, ik denk ook terug aan de buskotjes en de 3 jongeren die vorige week nog een straf hebben gekregen door vandalisme (auto-inbraken).
Ik weet wel niet goed of de oorzaak hier aan de ouders ligt. Langs de ene kant is het inderdaad zo dat een jongere al snel 'op zichzelf staat'. Maar langs de andere kant is er wel veel spraak over een vicieuze cirkel wat betreft armoede, marginaliteit, vandalisme,... Er moet echt gewerkt worden aan dit probleem!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.