actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st January 2007, 16:13
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Question Privacy mijn gat ja!

Als ik daar 1 ding op moet zeggen => Ik betaal mijn vliegtuigtickets wel cash en geef nooit mijn emailadres aan de luchtvaartsector!
Waar zijn we in godsnaam mee bezig?

----------------------------------------------------------
www.gva.be ; maandag 1 januari 2007
----------------------------------------------------------
Bankkaarten en mails Europeanen die naar VS vliegen, gecontroleerd
Van Europeanen die het vliegtuig nemen naar de Verenigde Staten, worden de transacties met hun bankkaarten en hun mails mogelijk bestudeerd door de Amerikaanse autoriteiten. Dat schrijft de Britse krant The Daily Telegraph maandag.

Volgens een nieuw akkoord tussen de Europese Unie (EU) en de Verenigde Staten, dat is afgesloten in oktober, kunnen de Amerikaanse autoriteiten de transacties van kredietkaarten van de passagiers controleren, als die kaarten gebruikt zijn om het ticket te reserveren, zo schrijft de krant.

Van passagiers die hun e-mailadres bekend maakten aan de luchtvaartmaatschappij, worden mogelijk de verzonden of ontvangen e-mailberichten gelezen.

"Elke luchtvaartmaatschappij moet zich aan die regels aanpassen als ze wil blijven vliegen", zo citeert de krant een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Veiligheid. "Het wordt duidelijk uitgelegd aan de passagiers wat de eisen zijn".

"De Amerikaanse regering heeft engagementen aangegaan over de manier waarop de gegevens gebruikt zullen worden en wie er toegang toe zal hebben", voegde de woordvoerder er aan toe. > Begin oktober sloten de EU en de VS een akkoord over de overdracht van gegevens van vliegtuigpassagiers. Op die manier krijgen de Amerikaanse diensten die zich bezig houden met de strijd tegen terrorisme, zoals de FBI, toegang tot uitgebreide gegevensbanken.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.