actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th December 2006, 22:01
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Saddam: "Ik zal sterven als een martelaar"

Het doodsvonnis van Saddam Hoessein is definitief. In een brief aan het Iraakse volk laat Saddam toch nog van zich horen.
(zie artikel hieronder. Bron: www.standaard.be ; 27 december 2006)

Als mensen bij ons zoiets zeggen dan zouden ze 'ontoerekeningsvatbaar' verklaard worden, denk ik dan.

-------------------------------------------------------------
"Ik zal sterven als martelaar''
Doodvonnis Saddam is definitief


BAGDAD - De voormalige Iraakse president Saddam Hoessein zal als een ''martelaar'' sterven. Dat verklaarde hij in een brief aan het Iraakse volk. Hij roept het volk op eendrachtig weerstand te blijven bieden ''aan de vijanden''.

,,Ik offer me op. Als God het wil, zal hij mij een plaats geven bij de martelaren en de ware mannen'', aldus Saddam Hoessein in de brief, gedateerd op dinsdag.

,,De vijanden van uw land, de indringers en de Perzen, zien een muur van weerstand in de eenheid die onder het Iraakse volk en haar leiders heerst. Daarom proberen ze haat te zaaien onder het volk'', luidt het nog. Saddam verwijst naar het Amerikaanse leger en naar buurland Iran.

De brief werd door de advocaten van Saddam in Jordanië authentiek verklaard.

Doodsvonnis definitief

Ondertussen werd ook bekend gemaakt dat het doodvonnis van de vroegere Iraakse president definitief is. Het is door het hof van beroep bevestigd en hoeft niet meer door president Jalal Talabani te worden bekrachtigd. Dat heeft Hiwa Osman, de media-adviseur van Talabani, woensdag gezegd.

,,De president hoeft niets meer te ondertekenen. Het komt er op neer dat het niet meer in handen is van de president'', zei Osman.

Hij zei dat Talabani het besluit van het hof van beroep, dat het beroep van Saddam dinsdag verwierp, respecteert. Volgens de uitspraak moet het doodvonnis binnen dertig dagen voltrokken worden. avb
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th December 2006, 12:12
koenmaes8 koenmaes8 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: arendonk
Posts: 166
Saddam Hoessein opgehangen

Gefilmd
De ophanging - die volgens de nationale veiligheidsadviseur Moaffaq al-Roubaie in Qadhimiya werd voltrokken - werd bijgewoond door een dokter, een advocaat en officieel aangewezen getuigen. De terechtstelling duurde slechts enkele minuten. Van de ophanging zijn - zoals de gewoonte in Irak - filmopnamen gemaakt. De beelden worden meer dan waarschijnlijk gedeeltelijk uitgezonden op de Iraakste staatszender.

Waarom moet men dit toch filmen?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th December 2006, 17:26
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Om duidelijkheid te scheppen dat hij werkelijk het hoekje om is en dit te bewijzen naar de buitenwereld toe.
Indien dat niet gebeurt zou het mogelijk zijn om mensen die veroordeeld zijn, niet ter dood te brengen, maar het wel zo te laten uitschijnen naar de buitenwereld toe. Dat zou later voor enorme chaos kunnen zorgen.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.