actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th April 2011, 09:01
Noël Van Thielen Noël Van Thielen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Heide 48, 2235 Westmeerbeek
Posts: 120
Recordaantal Belgen heeft een tweede job

Recordaantal Belgen heeft een tweede job

Steeds meer Belgen kunnen niet rondkomen met één loon. Vorig jaar hebben 200.000 Belgen er een tweede job moeten bijnemen. Dat blijkt uit cijfers van de Kruispuntbank van de Federale Overheidsdienst Economie, die het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen publiceren.

Normaal komen er elk jaar zo'n 8.000 Belgen bij die twee jobs combineren, maar vorig jaar is dat aantal in één keer met 25.000 gestegen.

Volgens de Federale Overheidsdienst Economie zijn het vooral alleenstaande of gescheiden mannen, tussen 25 en 50 jaar die bijklussen. Die mensen komen terecht in de detailhandel, de gezondheidssector of in het onderwijs. Vaak gaat het om een baan in de week en een weekendjob.

Mening : Ik vind het zeer goed dat er steeds meer Belgen een tweede job hebben. Dit illustreert nogmaals dat wij harde werkers zijn. Alleen stel ik me de vraag als niet "economie kenner" : is dit wel goed voor het werkloosheidscijfer in ons land? Dit artikel wijst er ook op dat het steeds moeilijker en moeilijker is om rond te komen.

Bron: * maandag 04 april 2011, 06u17
* Bron: belga
* Auteur: ivb
http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20110404_005
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th April 2011, 10:03
Igna.Dergent's Avatar
Igna.Dergent Igna.Dergent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 83
Wat mij opvalt is dat er dus duidelijk wel veel werk is in ons land!
Zoveel mensen die werkloos zijn en zeggen dat ze geen werk kunnen vinden, naar mijn inziens willen deze mensen niet werken!
Ik ben er vast van overtuigd dat als ik nu stop met school, dat ik vanavond nog werk zal hebben.
Uiteraard geen droomjob, maar werk zal ik hebben.
Zoals dit artikel zegt, zijn er zeer veel Belgen met een tweede job dus dit illustreert ook maar eens des te meer dat er zeker wel voldoende jobs zijn, maar dat de werklozen misschien iets meer hun best moeten doen...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th April 2011, 21:15
Caroline.Verbraeken's Avatar
Caroline.Verbraeken Caroline.Verbraeken is offline
Caroline
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Beerse/Lille
Posts: 89
Ik verschiet er niet van als ik dit artikel lees. Alles wordt steeds maar duurder (kijk bijvoorbeeld naar de brandstofprijzen) en mensen moeten maar rond blijven komen met hun budget. Voor de gezinnen die elke euro om moeten draaien om rond te komen, zal er ook een moment zijn waarop ze dit net niet meer kunnen doen.
Het artikel geeft mij een zeer dubbel gevoel, ten eerste zijn er effectief mensen die hard willen werken om ergens te komen of gewoon om rond te komen, maar langs de andere kant zijn dit minder jobs voor de andere mensen. Wat Igna net zei is ook iets om bij stil te staan. Als men dit jaar zoveel extra mensen heeft met een tweede job, wil dat zeggen dat deze jobs ook vrij konden zijn voor de werklozen. Ik weet niet of het zo evident is om aan een job te geraken, maar binnen die 25 000 jobs, zijn er zeker een groot deel wel te doen voor iedereen.

Dit zou trouwens ook beter zijn voor onze economie, hoe meer mensen er werken, hoe meer mensen belastingen betalen en ons systeem onderhouden en tegelijkertijd zijn er minder mensen die 'onderhouden moeten worden' door de staat.

Trouwens een dikke pluim voor de mensen die een tweede job nemen, dit zegt inderdaad dat Belgen ook harde werkers zijn.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 5th April 2011, 10:03
nick.moons nick.moons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 110
Tegenwoordig heb je 2 jobs nodig om alles te kunnen afbetalen. Want alles is zo duur geworden dat het moeilijk wordt om met maar één loon alles te blijven betalen. Het is natuurlijk positief dat wij zo gemotiveerd zijn om twee beroepen te combineren met elkaar, maar ergens gaat dit er toch wel wat over. Als bijna iedereen dit moet gaan doen, stel ik mij serieuze vragen.

Zouden we beter niet eens kunnen kijken om alles wat betaalbaarder te maken??
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.