actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd April 2018, 16:47
Isabelle.V*rbist Isabelle.V*rbist is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 64
Zuckerberg: ‘Paar jaar nodig om problemen Facebook op te lossen’

Mark Zuckerberg denkt dat de privacyproblemen bij Facebook opgelost kunnen worden. De topman van de socialemedia-gigant gaf in een interview met nieuwssite Vox wel toe dat daar tijd voor nodig is.

‘Ik denk dat we ons uit dit gat kunnen graven, maar dat zal wel een paar jaar duren. Ik zou graag willen dat we deze zaken in drie of zes maanden kunnen oplossen, maar ik denk dat de realiteit is dat dit gewoon langere tijd nodig heeft’, aldus Zuckerberg.

Bij Facebook zijn er zo’n 14.000 mensen bezig met de beveiliging, verzekerde Zuckerberg. Hij wees er nog op dat dit jaar belangrijk wordt, met verkiezingen in onder meer de VS, India, Brazilië en Mexico.

Facebook krijgt veel kritiek nadat bleek dat persoonsgegevens van tientallen miljoenen gebruikers misbruikt werden bij de Amerikaanse verkiezingen van 2016. Op de beurs kreeg het bedrijf rake klappen en verschillende parlementen willen Zuckerberg op het matje roepen.

Inmiddels heeft Facebook al stappen aangekondigd om de privacy van gebruikers beter te waarborgen. Zo heeft het sociale netwerk de privacy-instellingen op zijn platformen beter zichtbaar gemaakt. Ook is het gebruikers eenvoudiger gemaakt om gegevens te wissen.

Bron: De Standaard - http://www.standaard.be/cnt/dmf20180402_03441547
Datum: 2 april 2018
Eigen mening: Ik vind het al een stap in de goede richting dat Facebook, en dus ook zijn algemeen directeur Marc Zuckerberg, eindelijk zijn privacyproblematiek onder ogen durft te zien in plaats van het bestaan ervan te ontkennen. Het feit dat Facebook nu in actie schiet om de privacyproblemen op te lossen heeft volgens mij te maken met de verschillende veroordelingen voor schending van de privacy waarmee ze de laatste tijd werden geconfronteerd in verschillende landen. In mijn ogen moet Facebook zijn verantwoordelijkheid opnemen voor de 2 miljard gebruikers die allen hun gegevens ter beschikking stellen. Ik vind het vooral belangrijk dat de gegevens van gebruikers veilig worden bewaard en dat ze niet schaamteloos worden doorverkocht voor al dan niet lucratieve doeleinden.

Laatst aangepast door Isabelle.V*rbist : 2nd April 2018 om 17:20.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.