actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Voedsel/Voeding
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th April 2017, 19:53
Pauline.D*Kerf Pauline.D*Kerf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Pulderbos
Posts: 71
‘Vlees van zieke paarden mogelijk ook in België beland’

In Spanje is deze week een Nederlandse vleeshandelaar opgepakt vanwege een nieuw paardenvleesschandaal. Een bende onder leiding van de Nederlandse vleeshandelaar Jan F. zou zieke en gestolen paarden geslacht hebben voor consumptie. Het vlees is mogelijk in België, Italië, Roemenië, Nederland en Frankrijk in de voedselketen terechtgekomen, aldus de Spaanse krant El Pais. In totaal werden 25 verdachten gearresteerd.

Jan F. is in Nederland al eens veroordeeld omdat hij goedkoop paardenvlees verkocht als duur halal geslacht rundvlees. Paarden haalde hij uit Argentinië en het vlees werd verkocht in Frankrijk. De fraude zou hem 2,6 miljoen euro hebben opgeleverd.

Zijn bedrijf Draap (het omgekeerde van paard) werd in 2013 ook in verband gebracht een ander groot Europees paardenvleesschandaal. In verschillende Europese landen werd destijds paardenvlees gevonden in maaltijden met rundvlees op het etiket.

Het Federaal Voedselagentschap FAVV is op de hoogte van het onderzoek door Interpol, maar heeft nog geen bevestiging dat er ook besmet vlees in België zou zijn terechtgekomen.

Bron: De Standaard, 8/04/2017, http://www.standaard.be/cnt/dmf20170408_02824449

Mijn mening:
Het is zeer vreemd dat ze de Nederlander niet eerder een zware straf hebben opgelegd en hem niet geschorst hebben in de vleesindustrie. Het gaat hier over de gezondheid van tal van mensen, dus is het in mijn ogen niet meer dan normaal dat ze zo’n corrupte handelaar tot op de voet volgen. Het eerste feit dat de man gepleegd heeft, hield in principe geen gevaar in voor de volksgezondheid, maar zou er wel voor moeten zorgen dat men voorzichtiger omspringt met zulke vleeshandelaar. Ze zouden deze mensen vaker en beter moeten controleren, zodat zulke schandalen niet meer kunnen voorvallen. Ik ben er ook van overtuigd dat als men dit had gedaan, we dit bericht wellicht niet gekregen hadden. Bovenop dit alles, heeft de man er ook nog eens heel goed aan verdiend. Persoonlijk vind ik dan ook dat men zijn 2,6 miljoen integraal mag confisqueren.

Laatst aangepast door Pauline.D*Kerf : 8th April 2017 om 20:24.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.