actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th July 2016, 19:56
maxim.j*nsen maxim.j*nsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Boechout
Posts: 136
"Bijlterrorist" in Duitsland duikt op in video van IS

Op de media van de terreurgroep IS is een video verspreid van de jonge Afghaan die gisteravond mensen heeft aangevallen met een bijl en een mes in een trein in het zuiden van Duitsland. In de video stelt de man zich ten dienste van IS en dreigt hij met aanslagen in "alle plaatsen".
lees ook
Felle kritiek op Duitse politica na treinaanval-tweet: "Waarom werd dader doodgeschoten?"
Aanval 17-jarige asielzoeker met bijl in Duitse trein opgeëist door IS
Gisteravond heeft een 17-jarige Afghaanse asielzoeker mensen aangevallen om een trein in de Duitse deelstaat Beieren. Vier passagiers raakten daarbij zwaargewond. De aanval vond plaats in de buurt van de stad Würzburg.

Eerder vandaag had IS de aanslag opgeëist en dat lijkt nu bevestigd te worden door een video die de terreurgroep vandaag verspreid heeft.

Daarin is een jongeman te zien de met een mes dreigt en geïdentificeerd is als de Afghaan Muhammad Riyad. Hij zegt dat hij handelt voor IS en dreigt om aanslagen op alle mogelijke plaatsen uit te voeren. De aanslag in Würzburg is ook opgeëist door de radiozender van IS.

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2718027

Eigen mening: Zelfs rustig een trein nemen, lukt al niet meer. En dan nog 17 jaar he! 17 jaar. Ik vind het ongelooflijk dat enkelen kritiek durven geven op het feit dat hij doodgeschoten is. In godsnaam, hij pleegt een rechtstreekse aanval op de Europese normen en waarden, is mede verantwoordelijk voor terreur in onze streken en die zouden we niet mogen doodschieten! Ik kan geen enkele reden bedenken waarom dat verkeerd zou zijn.
Ik heb ook al reacties gehoord als deze: "Ik ben een Marokkaan met een baard, dus nu bekijkt iedereen mij als een terrorist." Ja, dat vind ik een heel normale reactie! Daar moeten ze dan maar tegen kunnen. Ze moeten ons niet verwijten dat we bang zijn geworden! Mensen met baarden, lange gewaden en hoofddoeken worden nu geviseerd, dat is nu eenmaal zo. Scheer de baard dan af, kleed u normaal aan en doe dan die hoofddoek af dan heb je dat niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.