actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2012, 13:38
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
25-jarige geflitst met 222 km/u op E40

25-jarige geflitst met 222 km/u op E40

LEUVEN - Een 25-jarige man uit Luik heeft vrijdag van de Leuvense politierechtbank drie maanden rijverbod en een boete van 1.200 euro gekregen. Hij werd op 18 februari dit jaar op de E40 Brussel-Luik in Bertem geflitst met een snelheid van 222 kilometer per uur. ‘Proficiat, u hebt de eerste prijs behaald, u bent de snelste’, luidde het ironische commentaar van de rechter.

Nurettin C. werd rond 2 uur ‘s nachts op de autoweg geflitst, nadat hij naar een technoconcert in Brussel was geweest. De beklaagde vertelde dat zijn vader hem een bericht had gestuurd om te melden dat hij problemen had met zijn bloeddruk. ‘Ik wou zo snel mogelijk naar huis. Ik was toen onderweg met mijn BMW, die nu jammer genoeg gestolen is. Ik rijd nu met de wagen van mijn vader’, verklaarde Nurettin C.

Drie maanden rijverbod ‘is wel lang, hoe geraak ik nu op mijn werk?’, vroeg de chemicus aan de rechter. ‘Indien u ervoor kiest met zo’n snelheid door mijn zone te rijden, dan zal u er de gevolgen van dragen. Indien u dat opnieuw doet, dan zal de straf nog zwaarder zijn. Ik hoop dat deze boodschap goed bij u is doorgedrongen’, zei de rechter.

Bron:
De standaard
Commentaar: Drie maanden rijverbod is niets vergeleken met wat er allemaal kan gebeuren als je zo'n rijstijl hebt. Hij heeft die avond zo'n 100 km/h sneller gereden dat wat toegelaten is. Het is gewoon een schande. Maar het is goed dat rijverbod met geld gekoppeld is. Zo leren de rijke mensen, die eventueel die 1200 euro boete meteen klaar hebben liggen, dat ze voelen dat hun rijgedrag niet kan, door ook een rijverbod te krijgen. Hopelijk leert hij hieruit en zien andere ook wat de gevolgen zijn van te snel rijden. Want een ongeval is snel gebeurd!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th October 2012, 21:45
charlotte.vanlooy charlotte.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 106
Ik ben het volledig eens met de bovenstaande mening ! Zulk rijgedrag is onverantwoord. Toch wil ik wel even stilstaan bij het feit dat de chauffeur vermeldde dat hij een sms'je kreeg, met daarin vermeld dat zijn vader een te hoge bloeddruk had. Ik keur zulk rijgedrag dan nog steeds niet goed maar hoe zou je zelf reageren? Het is dan beter om te vragen aan iemand of hij/zij je naar huis kan brengen, zo zit je jezelf al niet op te hitsen achter het stuur. Maar wat als dat geen optie is ? Dan is je eerste reactie natuurlijk: ik moet zo snel mogelijk thuis zijn. Je verstand wordt op nul gedraaid en je denkt maar aan 1 ding. Wanneer je een roekeloze rijstijl aanneemt, speel je met je leven en wie weet kom je dan zelf niet meer thuis ..... Maar velen denken ook nog eens: Wat als ik te laat thuis kom ? Dan is het mijn fout .....
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.