actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th March 2011, 08:37
Annelies.Stokbroekx Annelies.Stokbroekx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 95
'Nuclear Boy' met winderigheid moet Japanse kinderen wijzer maken

'Nuclear Boy' met winderigheid moet Japanse kinderen wijzer maken
18/03/11, 06u14
Een Japanse kunstenaar heeft een video gelanceerd om de problematiek rond Fukushima uit te leggen aan kinderen aan de hand van een cartoonfiguur. Daarin heeft een jongetje, alias 'Nuclear Boy', last van een slechte stoelgang en winderigheid. Dokters, de zogenaamde Fukushima 50, moeten het jongetje genezen. Niet door hem de traditionele medicijnen toe te stoppen, maar door hem af te koelen. Daarna wordt er ook verwezen naar Three Mile Island en Tsjernobyl. In dat laatste geval had 'Tsjernobyl Boy' last van serieuze buikloop, wat absoluut moet vermeden worden bij 'Nuclear Boy'. Uiteindelijk blijkt het ook een mooi stukje propaganda te zijn, want finaal komt het allemaal goed met 'Nuclear Boy'. (odbs)

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/9757/E...zer-maken.dhtml
Eigen mening:
Ik vind het goed dat deze Japanse kunstenaar probeert om de problematiek rond Fukushima uit te leggen aan de hand van een filmpje waarover ik denk dat het de kinderen wel aanspreekt. Ik denk dat er veel ongeruste kinderen in Japan zijn die graag zouden weten wat er nu precies gebeurd is in Fukushima. Ook denk ik dat er veel Japanse ouders zijn die de situatie niet helemaal uitleggen aan hun kinderen omdat ze zelf niet goed weten hoe ze hen dit het beste kunnen vertellen. Dit filmpje kan deze ouders er vast en zeker bij helpen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.