actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2016, 17:33
Ayse.C*ools Ayse.C*ools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Vosselaar
Posts: 60
Leden van Eagles of Death Metal mogen niet binnen in heropende Bataclan

Twee leden van de band Eagles of Death Metal, de band die vorig jaar op het podium stond toen de terroristen hun aanval uitvoerden in de concertzaal, zijn gisteren door de directie weggestuurd toen ze het concert van Sting wilden bijwonen in de zaal. Jesse Hughes, de zanger van de band had vorig jaar aan de Amerikaanse media verklaard dat het erop leek dat de aanslag van binnen in de zaal werd gecoördineerd en had zich vragen gesteld over de veiligheidsvoorschriften.

Hughes, een ander bandlid en hun manager wilden het concert bijwonen van Sting, een eerbetoon aan de 90 slachtoffers van de aanslag van 13 november 2015. Het was de eerste keer dat Bataclan zijn deuren weer opende sinds de aanslag.

"Ze zijn gekomen en ik heb ze weggestuurd. Sommigen dingen vergeeft men mensen niet", aldus directeur Jules Frutos. Eerder deze week verklaarde Frutos ook al dat "Jesse Hughes het aandurfde om elke twee maanden volledig foute verklaringen de wereld in te sturen. Het is te gek voor woorden, om de security ervan te beschuldigen onder een hoedje te spelen met de terroristen. Enough. Zéro. Point."

De band had na de aanslag gevraagd om als eerste weer op te treden als de Bataclan weer openging, maar dat weigerde de directie eveneens.

Manager ontkent
In een mededeling aan het Amerikaanse magazine Billboard ontkent Marc Pollack, de manager van de Eagles of Death Metal, met klem dat de twee bandleden die het concert wilden bijwonen, werden weggestuurd. "Jesse heeft zelfs niet geprobeerd om de zaal binnen te raken voor het concert van Sting", aldus Pollack. "Jesse is eigenlijk gewoon in Parijs om herinneringen aan de tragische gebeurtenissen van een jaar gelden te delen met zijn vrienden, familie en fans. (...) Die laffe Jules Frutos vindt het blijkbaar nodig om de heropening van zijn eigen zaal te bezoedelen met valse geruchten in de pers."

Tegen AFP zei Pollack enkel dat de informatie dat de twee muzikanten geweerd zijn uit de zaal "niet klopt", hij voegde daaraan toe dat hij verder geen commentaar geeft.
Jesse Hughes haalt uit naar baas
Jesse Hughes betreurt dat hij gisteren niet bij de heropening van de Bataclan kon zijn. Dat zegt hij aan VTM NIEUWS. Hij haalt ook uit naar Jules Frutos. "Ik heb de kerel nooit ontmoet en ik snap niet waarover hij het heeft", zegt de frontman. "Het gaat iets moeilijker zijn om van mij af te geraken."

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/l...-baas-bec9ec95/ 13 november 2016

Eigen mening: Ik zou het een schande vinden dat de leden niet binnen mochten in de Bataclan op de eerste dag van de heropening. Ze zouden naar verluid niet binnen mogen omdat één van de bandleden de veiligheid van de Bataclan in twijfel zou hebben getrokken. Als ik zo een aanslag zou hebben meegemaakt, zou ik ook in angst leven en zou ik er ook wel aan twijfelen of de veiligheid toen wel op punt stond. De band mocht van de organisatie ook niet als eerste terug in de Bataclan spelen, waarom niet? Het waren toch niet zij die de aanslag gepleegd hebben? Terug naar de plaats van de feiten gaan kan ook een deel van hun rouwproces zijn. Maar volgens de manager wouden de bandleden niet eens naar het concert van Sting gaan. Het is toch jammer dat de opening van de Bataclan nu al in een slecht daglicht komt te staan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.