actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2015, 10:18
Pauline.D*Kerf Pauline.D*Kerf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Pulderbos
Posts: 71
Doodrijder Merel speelde al drie keer rijbewijs kwijt

Doodrijder Merel speelde al drie keer rijbewijs kwijt

Volgens gerechtelijke bronnen werd Muhammed A., de 21-jarige autobestuurder die woensdag de 12-jarige Merel De Prins doodreed en vluchtmisdrijf pleegde, al drie keer veroordeeld voor de politierechters in Aalst en Halle. In februari 2014 werd zijn rijbewijs voor twee maanden ingetrokken. Amper vier maanden later raakte hij het voor drie maanden kwijt. En onlangs liep hij weer tegen de lamp.
De exacte redenen waren gisteren niet te achterhalen, maar wellicht werd hij veroordeeld omdat hij zijn rijbewijs niet bij zich had. Zijn vader zou de afgelopen jaren vijf keer veroordeeld zijn voor vluchtmisdrijf met stoffelijke schade. Zowel Muhammed als zijn vader was vrijdagavond nog altijd spoorloos.

Merel De Prins werd in Vilvoorde, op weg van school naar huis, gegrepen door een blauwe BMW GT 5 die volgens getuigen veel sneller reed dan de toegelaten 50 km per uur. Het meisje werd 40 meter meegesleurd. Haar klasgenoten zagen hoe de BMW wegvluchtte. Merel De Prins overleed dezelfde avond aan haar verwondingen.

Dankzij een getuige en de analyse van camerabeelden kon de politie de nummerplaat van de wagen achterhalen en werden er twee mogelijke bestuurders geïdentificeerd, de 21-jarige Muhammed A. en zijn vader Fahrettin (43), die samen een transportbedrijf uitbaten in Schaarbeek. Vrijdagmiddag maakt het parket Halle-Vilvoorde bekend dat het Muhammed A. was die aan het stuur van de BMW zat die Merel De Prins aanreed.

Als Muhammed A. gevat wordt, riskeert hij maximaal vijf jaar cel en een levenslang rijverbod.


Bron: De Standaard, 31/10/2015, http://www.standaard.be/cnt/dmf20151030_01948349


Mijn mening:
Bij het gerecht was het al bekend dat meneer Muhammed een 'brokkenpiloot' is. Ik vraag me hierdoor af waarom ze niet eerder strengere maatregelen hebben genomen, want blijkbaar was de eerste alsook ook de tweede straf niet effectief genoeg! Onschuldige mensen en zelfs kinderen moeten opdraaien voor onbekwame en roekeloze bestuurders. De rechtbank had beter moeten weten en had meneer Muhammed toen al een levenslang rijverbod moeten geven. Ik vind dat als je al twee of drie keer een zware overtreding in het verkeer begaat, het al duidelijk moet zijn dat deze bestuurder niet bekwaam is om achter het stuur van eender welk voertuig te zitten. Het gerechtshof moet hier in mijn ogen dan ook veer sneller en strenger in optreden. Dan heb ik nog niet gesproken over de, in mijn ogen, kleine straf die Muhammed voor zijn laatste, zware overtreding krijgt. Als iemand wordt veroordeeld voor slagen en verwondingen met de dood tot gevolg, krijgt deze wel wat langer dan 5 jaar cel. Het is dus niet meer dan normaal moest Muhammed zelfs levenslang krijgen. Echter vind ik het wel al goed dat ze hem een levenslang rijverbod hebben gegeven.

Laatst aangepast door Pauline.D*Kerf : 31st October 2015 om 10:38.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.