actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th April 2018, 20:11
Jutte.d*bruyn Jutte.d*bruyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Oostmalle
Posts: 40
Rutten wil quota voor vrouwen voor volgende regering, N-VA schiet idee af

Als het van Open Vld-voorzitster Gwendolyn Rutten afhangt, dan bestaat de volgende federale regering voor de helft uit vrouwen. Dat heeft ze gezegd op VTM NIEUWS. Coalitiepartner en grootste partij N-VA lijkt niet al te happig op dat idee.

"Ik wil graag in de volgende regering, in 2019, dat er de helft mannen en de helft vrouwen zitten", zegt Rutten. "Ik denk dat alle partijen dat zouden moeten onderschrijven."

Gevraagd naar waarom ze dat voorstelt, reageert Rutten: "Dat is gewoon de weerspiegeling van de samenleving. Dat is een engagement dat iedereen moet nemen, wij doen het alvast." Ze verwees ook naar de regering van de Canadese premier Justin Trudeau, ook een liberaal, die evenveel mannen als vrouwen telt. "Het is zoals Trudeau, zegt: 'We leven in 2018, het is maar de normaalste zaak van de wereld.'"

N-VA-Kamerlid Valerie Van Peel laat via Twitter verstaan het idee niet zo genegen te zijn. "Wij onderschrijven het principe dat de meest bekwame persoon het mandaat moet krijgen", zegt Van Peel. "Daarbij mag geslacht, afkomst, beperking,… geen enkele rol spelen."

Bron: De morgen, https://www.demorgen.be/politiek/ru...ee-af-b73d1a01/
Mening:
Ik vind het goed dat Gwendolyn Rutten een quota wil. Ik vind het niet meer dan normaal dat de regering half half moet zijn. Gwendolyn zegt dat het een weerspiegeling is van onze samenleving en ik ben er mee eens met Gwendolyn zegt. Ik snap niet waarom N-VA hier niet mee akkoord gaat. Het is juist goed dat de regering eerlijk verdeelt dan is er meer gelijkheid tussen mannen en vrouwen in de politiek. In sommige landen is dit al van toepassing dus waarom nog niet in België. Wat Valerie van Peel zegt ben ik niet mee eens. Ik denk dat een mandaat veel sneller naar een man gaat dan naar een vrouw.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.