actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2014, 00:51
Lotte.G*ens Lotte.G*ens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olen
Posts: 80
Ebola-epidemie breidt zich verder uit: bijna 10.000 besmettingen en 4.900 doden

Ebola-epidemie breidt zich verder uit: bijna 10.000 besmettingen en 4.900 doden

De ebola-epidemie breidt zich vooral in West-Afrika verder uit. Volgens cijfers van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) van woensdagavond zijn intussen 9.936 gevallen geregistreerd. Het aantal doden bedraagt nu 4.877. Experten gaan in elk geval uit van een veel hoger aantal niet-geregisteerde doden.
Vooral in de hoofdsteden van de landen Guinee, Liberia en Sierra Leone, die het zwaarst door het virus zijn getroffen, blijft het besmettingspercentage erg hoog, verklaarde de WHO. De meeste slachtoffers zijn te betreuren in Liberia met inmiddels 2.705 doden.

Andere gevallen zijn er nog in Spanje en in de Verenigde Staten. In Nigeria en in Senegal werd de epidemie daarentegen de voorbije dagen door de WHO als beëindigd verklaard, omdat daar al 42 dagen geen nieuw geval meer gemeld is.

Bron: door lbo | Bron: BELGA
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141022_01336581


Mening: Het 'goede' nieuws is dat er in Nigeria en Senegal geen nieuwe gevallen zijn gemeld. Zo kan de bevolking daar terug met een gerust hart hun dagelijkse leven hervatten, in de mate van het mogelijke. Maar dit is ook goed nieuws voor de rest van de wereldbevolking, want hieruit blijkt dat het dus wel degelijk te stoppen is. Ik hoop dat de bevolking in de getroffen landen hieruit hoop kan halen. Ik kan me dan ook nauwelijks voorstellen hoeveel angst de mensen in de ebola-landen moeten hebben. Hieruit blijkt dat we dit nieuws van twee kanten moeten bekijken, want aan elke medaille is een keerzijde. Zo blijkt dat het ebola virus zich toch nog verder uitbreid in andere regio's van West-Afrika.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd October 2014, 11:05
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
De tol van ebola

De ebola-epidemie zorgde al voor duizenden doden. Daarom vind ik, net als Lotte, het een goede zaak dat er steeds minder nieuwe gevallen van ebola-besmettingen gevonden worden. Gisteren zag ik naar Het Nieuws op de televisiezender VTM. Daar zeiden ze dat wetenschappers een vaccin gemaakt hadden tegen ebola en dat personen met risicofactoren voorrang krijgen op zo'n vaccin. Deze personen zijn zorgverleners en andere mensen die in nauw contact komen met ebola-patiënten. Toen ik dit hoorde was ik toch in zeker zin opgelucht. Als ik heel eerlijk ben moet ik toch zeggen dat ik een beetje bang was dat ebola zich wereldwijd zou verspreiden. Dankzij het vaccin kunnen we dit tegengaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.