actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th April 2011, 20:50
Emma.Mertens Emma.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lommel
Posts: 77
Menselijke resten zijn van Caroline Vincke

MOORSELE - De menselijke resten die vandaag in de Heulebeek in Moorsele (Wevelgem) gevonden zijn, zijn van de vermiste Caroline Vincke (42). Dat bevestigt het parket van Kortrijk. In het verdachte pakket dat vanmiddag werd gevonden, zat onder meer het hoofd van het slachtoffer.
'Het hoofd is geïdentificeerd waardoor met 100 procent zekerheid kan gesteld worden dat de vermiste vrouw dood is teruggevonden', klinkt het bij parketwoordvoerster Karlien Ververken.

Maandagochtend startte de zoekactie naar de 42-jarige vrouw opnieuw. In de Heulebeek bouwde de Civiele Bescherming een dam. Samen met een pomp moest de dam het waterpeil in de beek doen zakken. Daarna begaven duikers zich in het water. Ze diepten een verdacht pakket op waarin onder meer het hoofd van de vrouw is gevonden.

Zaterdag werd in een vijver in een parkje in het centrum van de deelgemeente van Wevelgem al een stuk bovenbeen gevonden.

Vriend weer vrijgelaten

De 42-jarige Caroline Vincke verdween op 8 februari na een wandeling met haar hond. Aanvankelijk werd uitgegaan van een onrustwekkende verdwijning. Enkele dagen later werd echter de tien jaar jongere vriend van de vrouw opgepakt op verdenking van moord. Hij bekende de feiten, maar trok die verklaring later weer in. Hij beweerde dat hij onder druk werd gezet. Na een drietal weken te zijn opgesloten in de gevangenis van Brugge, werd hij op 1 maart vrijgelaten.

Bron: www.destandaard.be

Toen ik dit vanavond op het nieuws hoorde leek het eventjes alsof ik naar een aflevering van CSI aan het kijken was. Ik dacht altijd dat zulke gruwelijke dingen maar van TV waren. Op het journaal liet men weten dat er duidelijk een psychopaat aan het werk was geweest die waarschijnlijk een spelletje speelde met de speurders. De zak met de menselijke resten is immers een week gevonden nadat de speurders de beek al eens grondig hadden onderzocht.

Ook heel de situatie met de vriend lijkt me bizar. Wie is nu in staat om een moord te bekennen die hij zogezegd niet gepleegd heeft. Kan iemand werkelijk zodanig van slag zijn dat hij zulke dingen kan zeggen?

Ik ben er bovendien van overtuigd dat dit geval België weer voor een lange tijd zal choqueren. De kranten zullen er weer een strijd van maken om de meeste gruwelijke details bij elkaar te sprokkelen en erover verslag te geven. Ik hoop maar niet dat we binnenkort weer geconfronteerd worden met een mediaheisa van jewelste als in de periode van het proces rond Els Clottemans.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.