actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd December 2008, 15:55
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
grootste indoorskipiste ter wereld voor België

Rond deze periode is de bouw gestart aan de grootste indoorskipiste ter wereld, gelegen te Lesse in Henegouwen. Deze zou af moeten zijn tegen eind 2010. Door problemen met de financiering hebben de werken hebben veel vertraging opgelopen (2 jaar) maar zijn dan nu uiteindelijk van start gegaan. Hieronder staat het bericht dat dateert uit 2006, wanneer het project van start is gegaan:

Citaat:
De pas gebouwde skipiste in Dubai, die vandaag de titel draagt van grootste indoor skipiste ter wereld, zal binnen 2 jaar van haar troon worden gestoten een Belgische indoorslope!

Dat Snow Games, de grootste indoorslope ter wereld, er zat aan te komen, wisten we al langer! Maar vandaag (28-01-2006) is bekend gemaakt dat de bouwvergunningen voor het immense bouwwerk ook effectief zijn afgeleverd!
De bestemming voor het skioord zijn de oude porfiergroeven nabij de stad Lessen, Henegouwen. De financiering van het project zou naar luidt in maart rond zijn.

De oppervlakte van het project bedraagt rond de 100,000 m˛, wat 4 keer groter is dan het Nederlandse Landgraaf, wat nu al bekend staat om zijn grootte.
Pistes zijn er genoeg: zo'n 250m groene piste, 800m blauwe piste, 2x 500m rode piste en 250m zwarte piste. Verder zou deze slope een hotel van 150 kamers bevatten, een parking voor 750 wagens etc...


Het prijskaartje van de slope bedraagt een slordige €86,000,000. Binnen twee jaar zouden de laatste werken voltooid moeten zijn.



Meer info vind je op http://www.snowgames.be


Dit lijkt mij zeer indrukwekkend! Ik ben er zeker van dat alle wintersportliefhebbers dit enorm goed nieuws zullen vinden! Ik vind het op zen minst een spectaculair project en leek me daarom wel de moeite om het even te plaatsen op het forum.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd December 2008, 22:04
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oosterwijk
Posts: 82
Leuk project ja!!
Maar dan denk ik van , onze regering zit maar te zagen en zeveren over het feit dat er grote problemen zijn in de financiële sector! We hebben schulden, bla bla bla
Maar dan gaan we toch een skipiste aanleggen van een €86,000,000 , ja hallo, waar zijn we dan mee bezig. Daar stel ik mij toch vragen bij!
Dit gaat gewoon om de materiële noden van bepaalde mensen. Hebben we die skipiste nu echt nodig?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd December 2008, 22:47
dominiquevandevliet dominiquevandevliet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Kasterlee
Posts: 80
Natuurlijk, moet allemaal kunnen!
Nog meer centjes opdoen!
Schulden, problemen, crisis,... !!!
Elke doorsnee Belg voelt de crisis in de portefeuille. Dus logisch gezien is er ook geen geld om te gaan skiën!

Idioten.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 23rd December 2008, 23:26
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
Citaat:
Orgineel gepost door chelsy collart
Leuk project ja!!
Maar dan denk ik van , onze regering zit maar te zagen en zeveren over het feit dat er grote problemen zijn in de financiële sector! We hebben schulden, bla bla bla
Maar dan gaan we toch een skipiste aanleggen van een €86,000,000 , ja hallo, waar zijn we dan mee bezig. Daar stel ik mij toch vragen bij!
Dit gaat gewoon om de materiële noden van bepaalde mensen. Hebben we die skipiste nu echt nodig?

Maar het gaat toch uit van de privé? Dit heeft toch niets met geld van de regering te maken? Als een investeerder nu graag 86 miljoen euro wil pompen in een skioord, is dat toch zijn goed recht?
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 23rd December 2008, 23:35
dominiquevandevliet dominiquevandevliet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Kasterlee
Posts: 80
Citaat:
Orgineel gepost door Ivan.Verwerft
Maar het gaat toch uit van de privé? Dit heeft toch niets met geld van de regering te maken? Als een investeerder nu graag 86 miljoen euro wil pompen in een skioord, is dat toch zijn goed recht?


Sorry Ivan! Ik had er ook over gelezen!
Dan zou die investeerder zijn geld beter pompen in mensen die het minder goed hebben.
Een tijdje geleden waren er twee Belgen bij de winnaars van euromillions. Een van hen (een Limburger) geeft de helft van zijn winst weg aan mensen uit zijn dorp die het minder breed hebben. Dan wordt het voor die bewoners toch nog een gelukkig kerstfeest!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 24th December 2008, 10:20
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Heel leuk natuurlijk zo'n ski-oord, maar even een kanttekening plaatsen.

De prijs wordt vermeld. De oppervlakte wordt vermeld. Het aantal pistes wordt vermeld. Het aantal hotelkamers wordt vermeld.
Ligt het nu aan mij of wordt er over alles iets gezegd behalve over het gigantische energieverbruik van zo'n piste?
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 24th December 2008, 10:25
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Oké, net even naar de site gesurft en blijkbaar hebben ze zich wel veel moeite getroost om het energieverbruik zo laag mogelijk te houden.
Desalniettemin heeft de piste toch nog een verbruik van 500 kleine huizen, wat toch ook nog gigantisch hoog is voor wat in essentie puur een luxeproduct is.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 25th December 2008, 11:57
Jens_Cools Jens_Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 65
De meeste wintersportliefhebbers zullen hier zeker blij mee zijn. Dit staat buiten kijf! Zoals al gezegd zal de indoorskipiste de naam dragen van grootste indoorskipiste van de wereld. Hoeft dit nu echt allemaal zo groot te zijn? Maar ja, dit is ook weer zo’n typisch menselijke eigenschap.. nooit tevreden, altijd maar grootser en meer. Verder wordt hier het enorme energieverbruik ook aangekaard. De prijs van dat energiefactuur zou ik ook niet willen betalen hoor. Misschien als het bekend raakt in het buitenland, en het project komt er, zou het natuurlijk wel eens een serieuze internationale trekpleister kunnen worden waaruit ze een hele boel inkomsten kunnen halen. Verder zal ik zeker niet ontkennen, als het project er komt, dat ik het een keer zal bezoeken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.