actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2014, 15:41
robin.s*eurs robin.s*eurs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 82
[B]47 procent van mensen met een handicap heeft job in EU [/B]

47 procent van mensen met een handicap heeft job in EU

In de landen van de Europese Unie heeft slechts 47,3 procent van de mensen met een handicap een job. De werkgelegenheidsgraad bij mensen zonder handicap bedraagt 66,9 procent. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Eurostat, de Europese dienst voor statistiek. België bevindt zich met een werkgelegenheidsgraad van 40,7 procent voor mensen met een handicap onder het Europese gemiddelde.

De studie van Eurostat is gebaseerd op cijfers van 2011. In alle lidstaten van de Europese Unie was de werkgelegenheidsgraad van de 15- tot 64-jarigen hoger voor mensen zonder handicap dan mensen met een handicap.

Hongarije en Ierland zijn de slechtste leerlingen van de klas met respectievelijk 23,7 procent en 29,8 procent mensen met een handicap die een job hebben. Het best scoren Zweden (66,2 procent) en Luxemburg (62,5 procent).

Eurostat berekende ook het verschil tussen de werkgelegenheidsgraad van mensen met én zonder beperking. Het Europese gemiddelde bedraagt 19,6 procentpunt. In België is dat 25,7 procentpunt. In Hongarije, de slechtste leerling van de klas, bedraagt het verschil 37,4 procentpunt.

Bron: De Redactie
Datum: 2/12/2014
Link: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2167431

Mening:
Ik vind het goed dat er heel wat mensen met een beperking een job hebben. Mensen met een beperking hebben recht op een volwaardig leven. Vaak kunnen ze nog tot een goede economie bijdragen. Veel van deze mensen zijn " werk onbekwaam " en moeten dus thuis zitten met begeleiding. Toch zijn er opties voor deze mensen zoals een beschutte en reguliere werkplaats waar ze hun handen uit de mouwen kunnen steken. Voor de mensen die het echt moeilijk hebben zijn er dagbestedingscentra die kleine werkjes geven die de mensen en het centra helpen. Deze cijfers geven me een goed gevoel, maar toch mogen voor mij deze cijfers nog wat hoger zijn. Er is nog steeds een grote groep die gewoon thuis zit. Voor hen zou er een oplossing moeten gezocht worden zodat hun steentje ook kunnen bijdragen.

Laatst aangepast door robin.s*eurs : 2nd December 2014 om 15:53.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd December 2014, 17:34
g*elle.jansen g*elle.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 100
Ik vind het belangrijk dat hier aandacht aan geschonken wordt. Het is niet vanzelfsprekend dat mensen met een handicap aan werk geraken en dat is jammer. Ik vind dat men hiervoor moet openstaan want ik begrijp dat het niet gemakkelijk is, maar iedereen verdient toch een kans?
Zeker mensen met een handicap die voorbereid worden op het regulier arbeidsleven. Anderen kunnen inderdaad terecht bij dagcentra of beschutte werkplaatsen. Wel vind ik dat er ook een goede voorziening moet zijn voor de mensen met een handicap die niet kunnen gaan werken.
Ik vind dat hier nog te weinig over bekend is, maar ik vind het positief dat er mensen zijn die hier tijd en moeite insteken. Zo kunnen deze mensen ook het gevoel hebben dat ze iets bijdragen aan de maatschappij (moesten ze dit nog niet doen) want ik vind dat ze dit gevoel wel moeten hebben.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd December 2014, 09:29
a*melie.van.den.broeck a*melie.van.den.broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 117
Ik mis hier een deel in dit artikel. Hebben we het hier vooral over mensen met een mentale of een fysieke handicap? Ik kan geloven dat mensen met een fysieke handicap zonder problemen kunnen functioneren in de 'dagelijkse sleur' van het werken. Mensen met een mentale handicap die gaan werken hebben eerder een grotere uitdaging. Ik gun het deze mensen zeker wel, maar de werkgevers moeten ook zeker weten dat deze mensen nooit op dezelfde manier kunnen werken als anderen.

Ik denk wel dat deze mensen zich goed kunnen redden. Het feit dat zij kunnen gaan werken, net als anderen kan hen deugd doen. Ze worden constant als 'anders' bestempeld en dit zorgt voor veel onzekerheid. Het werken kan hier een keerpunt betekenen.
__________________
Some of the best lessons we ever learn we learn from our mistakes and failures. The error of the past is the wisdom of the future.

- Tryon Edwards
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.