actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Boeken, Artikels, Muziek & Films > Filmbesprekingen
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th June 2005, 13:22
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student
 
Geregistreerd op: Jul 2004
Locatie: Herentals
Posts: 559
Sin City

Sin City met vage spoilers...

Gisteren Sin City gaan zien... en tja... lang geleden dat ik echt mensen uit de zaal heb zien vertrekken

Dat is echt een film waar je voor moet zijn, maar ik denk dat er nog evenveel mensen tegen zijn. Men vriendin vond het dan ook een slechte film. Het zijn volgens mij drie verhalen door elkaar, een beetje Pulp Fiction dus. Het is volledig gefilmd in zwart-wit en op sommige cruciale momenten is er een sterke kleur aanwezig in de film. Het felblonde haar van een vamp, de rode jurk+lippen van een andere vamp, de oranje? slechterik, ...

Er zijn echt veel scenes die bijzonder gewelddadig zijn en bloederig (alhoewel we maar op bepaalde momenten echt rood bloed zijn, het meeste van de tijd is het zo wit bloed door het zwart-wit effect). Maar verwacht je dus aan scenes waar je de held ziet hallucineren dat de een dode naast hem op autozetel begint te praten en af en toe zijn hoofd naar achteren valt waarbij je zijn gapende keelwonde ziet, zijn stem veranderd dan ook altijd... freaky. Ook zijn er verschillende martelscenes die wel vrij gruwelijk zijn en waarmee de held dan nog vaak met de hoofd van de dode een tijde rondloopt of zo...

Ook zijn er verschillende naaktscenes die niet veel an de verbeelding overlaten.

Moest je de film volledig in kleur bekijken zou het zeker een super-actie-horror zijn... door het zwart wit verliest de gruwel wel wat van kracht vind ik... Wat misschien wel niet slecht is...

Wil je de beste strip-verfilming gaan zien ooit, dan is deze film je ding. Maar verwacht je dan ook aan een film met veel stripelementen (ja striptease ook ). Het is geen gewone film, maar een strip met wat bewegend beelden in vind ik...

Al bij al niet slecht vond ik... zeker eens een ervaring om mee te maken. Maar als je er niet van houdt kan je hem beter links laten liggen.


Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th October 2007, 15:02
elienvanlimbergen elienvanlimbergen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: balen/vorselaar
Posts: 180
Films van Quentin Tarantino vormen een gênre apart. Persoonlijk vind ik ze stuk voor stuk geweldig. Zo overdreven dat het weer goed wordt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th October 2007, 23:04
Robbert Schroeven's Avatar
Robbert Schroeven Robbert Schroeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: itegem
Posts: 59
Die had ik ook wel graag op groot doek gezien!
Ik ga hem nu zaterdag zeker kijken op VT4, want de meeste andere films van Quinten Tarantino die ik tot nu toe zag vond ik keer op keer de max!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.