actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2012, 11:09
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
Draghi voorspelt herstel eurozone

De eurozone is nog niet uit de crisis, maar zou vanaf de tweede helft van volgend jaar moeten herstellen. Dat heeft president Mario Draghi van de Europese Centrale Bank (ECB) vrijdag gezegd in een interview met de Franse radiozender Europe1.

Volgens Draghi staan bezuinigingsmaatregelen die regeringen moeten nemen, een sneller herstel in de weg. De maatregelen zijn echter noodzakelijk, benadrukte hij. Vooral in Frankrijk en Italië zijn bovendien structurele hervormingen nodig die tot meer flexibiliteit op de arbeidsmarkt leiden.

Verder zei Draghi dat de vaart moet worden gehouden in de vorming van een bankenunie. Daarbij moeten landen bereid zijn bevoegdheden af te staan. Gezamenlijk toezicht op de financiële sector moet voor alle banken gaan gelden om versnippering te voorkomen, zei de ECB-president.

Bron: De Standaard

Mijn mening:
Na verschillende moeilijke economische jaren, hoop ik dat dit nieuws klopt. Al ben ik er eerder nog wat sceptischer over. De ECB-president heeft gelijk dat de besparingen nieuwe groei in de weg staan. Maar ik denk dat het een stap voor stap verhaal is. Volgens mij moeten we inderdaad eerst besparen, zoals hier in België nu het geval is, om het tekort op de begroting weg te werken, zodat we na 2015 opnieuw investeringen kunnen doen met de overschotten op de begroting die we dan boeken. Die overschotten moeten geboekt worden, zodat we ook onze staatsschuld kunnen afbouwen. Pas dan kan de economie terug aanzwengelen en kunnen we opnieuw een toekomstperspectief bieden aan werklozen, studenten, ...
Belangrijke hervormingen zijn niet alleen in Italië en Frankrijk nodig, maar ik denk ook hier in België. Er is nood aan structurele maatregelen, zodat we met een echt overschot op de begroting opnieuw kunnen investeren en onze schuld afbetalen.
__________________
"Zien wat juist is en het niet doen, is een gebrek aan moed."
Wouter Beke
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.