actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2012, 09:25
j*f.haverans j*f.haverans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Herentals
Posts: 7
Werkloze Spaanse moeder verkoopt nier om te overleven

13/11Buitenland Een Spaanse werkloze moeder verkoopt één van haar nieren omdat ze uit haar huis dreigt te worden gezet en omdat ze haar dochter een betere toekomst wil geven. Dat vertelde ze aan de Spaanse krant El Mundo. De afgelopen maanden boden liefst 35 Spanjaarden door de crisis een nier te koop aan.


"Ik verkoop een nier omdat ik uit mijn huis gezet dreigt te worden", luidt het in een zoekertje dat de 44-jarige vrouw op het internet plaatse. Wie wil kan ook een long of een stukje van haar lever kopen. "Ik doe het om mijn 22-jarige dochter, die nog studeert, een mooiere toekomst te geven", aldus de vrouw.

Rugletsel

De vrouw dreigt door haar ex-man, van wie ze intussen 3 jaar gescheiden is, uit haar huis te worden gezet. Door een 'incident' met haar man liep de vrouw een rugletsel op, waardoor ze voor 66 procent invalide. Een nieuwe job vindt ze niet meer.

Orgaanhandel

De verkoop is volgens de vrouw een "beredeneerde wanhoopsdaad". Een vrouwelijke arts uit wil haar helpen om de verkoop en de operatie te regelen. Dat is nochtans illegaal, zowel de arts als de patiënt riskeert 12 jaar cel voor orgaanhandel.

www.gva.be
15/11/2012
http://www.gva.be/nieuws/buitenland...-overleven.aspx

Dit vind ik schokkend nieuws. Het is niet zomaar een ver-van-je-bed-show. Dit gebeurt in Hoe lang nog voordat wij aan deze taferelen worden overgeleverd. Van zulke nieuwsgeving word ik bang. Het verkopen van organen om te overleven lijkt wel iets van een film. En dat er in vele landen op een illegale manier organen verhandeld worden, wist wel iedereen. Maar dat het ook hier in Europa gebeurt, treft me.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.