actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd April 2013, 23:05
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 133
Steeds meer tegenwind voor strengere wapenwetten van Obama

Steeds meer tegenwind voor strengere wapenwetten van Obama
De Amerikaanse president Barack Obama verliest in de strijd om strengere wapenwetten volgens mediaberichten steeds meer terrein.

Een wetsontwerp werd in het Congres op aandringen van de wapenlobby steeds meer verwaterd, aldus de Washington Post dinsdag. Nadat Obama het wetsontwerp op het verbod van oorlogsgeweren er al niet had doorgekregen, maken vele afgevaardigden voorbehoud tegen controle van nagenoeg alle wapenverkopers.

Ook de vooruitzichten op een verbod van patroonhouders voor bijvoorbeeld pistolen of geweren met meer dan tien schoten zien er slecht uit.

Obama wil zich de komende dagen weer intensiever inzetten voor strengere wapenwetten, luidde het vanuit het Witte Huis. Hij wil daarmee ook opnieuw herinneren aan het bloedbad op de school in Newtown met 27 doden van afgelopen december, dat de nieuwe debatten op gang had gebracht.

De wapenlobby ging dinsdag in het offensief met haar voorstel om aan de Amerikaanse scholen gewapende bewakers te plaatsen. Een door de NRA belast onderzoeksteam legde een 225 bladzijden tellende studie voor, hoe de veiligheidsmensen moeten opgeleid worden.

De wapenlobby gaat ervan uit dat scholen vooral het slachtoffer van dolle schutters worden omdat de daders weten dat ze nauwelijks tegenstand zullen ondervinden. Een bewapening van de leerkrachten wil de invloedrijke groep niet, maar acht het niet slecht dat die toch een schiettraining zouden krijgen.

bron: http://www.standaard.be/artikel/det...130402_00527047 (geraadpleegd op 2 april 2012)

Ik snap Amerikanen toch niet zo goed denk ik. Ze zien wat hun wapenwetgeving allemaal met zich meebrengt, alle onheil dat het brengt: scholen waar geschoten wordt, duizenden doden en gewonden per jaar… En toch zijn zij nog steeds niet bereid om hier iets aan te doen. Er moet iets veranderen en dringend!
In het 7-uur-journaal van vandaag zag ik dat een zuidelijk dorpje in Amerika er vandaag voor gekozen heeft om het hebben van een wapen verplicht te maken bij zijn burgers… Waar gat het toch met de wereld naar toe denk ik dan. Er gaat minder geweld zijn doordat iedereen een wapen heeft? Ik betwijfel dit sterk! Geen wapens is nog altijd het veiligste.
Dan nog het feit dat leerkrachten wapens zouden moeten dragen?! Zijn ze hun verstand verloren? Ik zou mij als leerkracht en als leerling echt niet veilig voelen. Wat als er een depressieve leerkracht of zo is in de school die het even niet meer aankan? Ik wil niet instaan voor deze gevolgen hoor.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th April 2013, 11:03
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 127
Ik sluit mij aan bij de mening van Ingeborg. Ik vind dat het tijd wordt dat de Amerikanen eens gaan beseffen welke gevaren al die wapens met zich meebrengen. Afgelopen maand is er nog een reportage op telefacts geweest waarin te zien was dat er in Amerika wapenhandelaars zijn die kleine roze wapens verkopen aan meisjes van 5 jaar en er ook schietlessen gegeven worden aan kinderen van 5 jaar. Ik vind dit alles behalve normaal. De kinderen kunnen nog geen eens op een deftige manier hun eigen naam schrijven, of ze kunnen al een kogel door het hoofd van een inbreker schieten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.