actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2016, 13:17
jobbe.j*nssen jobbe.j*nssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: Hoogstraten
Posts: 28
Jozef De Kesel: "Kardinalen waren anderen en nu hoor ik daar bij"

Jozef De Kesel werd afgelopen weekend in Vaticaanstad tot kardinaal gecreëerd. "Terzake" volgde hem tijdens de plechtigheden in en rond de Sint-Pietersbasiliek in Rome.

(Het is een aflevering van 'Terzake', zeker kijken!)

Datum: 21/11/2016
Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/v...video=1.2824564

Eigen mening:
"Monseigneur De Kesel werd gisteren tot kardinaal gewijd" aldus 'Terzake'.
Fout!
Een kardinaal wordt niet gewijd, hij wordt ook niet gekroond tot kardinaal, nee!
Een kardinaal wordt gecreëerd, ik weet dat dit niet het meest kwalitatieve artikel is of dat mensen hier veel naar gaan kijken maar het is ongehoord dat de media zulke onwaarheden verspreidt. Het is goed dat ze het al in hun nieuws opnemen maar ze maken hier een enorme fout. Binnen de Kerk wordt enkel een paus gekroond en een priester, een (aarts)bisschop of een diaken worden gewijd. Daar is een heel goede reden voor! Een wijding is een signaal van God en de afsmeken van Gods eeuwige liefde en genade terwijl de creatie van een kardinaal niet vanuit God maar vanuit de paus komt. (Het is dus de paus die beslist en niet God, groot verschil dus).
Ik denk dat dit weer maar eens aantoont hoe slecht de media op de hoogte is van wat er binnen de kerkelijke wereld gebeurd. (En het is veel vertrouw daar maar op)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.